الإدارة الالکترونية مدخل لتطوير الأداء الإداري لمدراء مدارس الفترة الممتدة بمرحلة التعليم الأساسي في مصر | ||||
مجلة جامعة الفيوم للعلوم التربوية والنفسية | ||||
Articles in Press, Accepted Manuscript, Available Online from 27 October 2022 | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jfust.2022.51997.1198 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
فاتن عبد الحميد محمود | ||||
جامعة الفيوم ـ کلية التربية ـ قسم ادارة تربوية وسياسات التعليم | ||||
Abstract | ||||
المستخلص: هدف هذا البحث إلي إلقاء الضوء علي المدارس التي تعمل بنظام الفترة الممتدة بمرحلة التعليم الأساسي بمصر لما لها أهمية من تخريج کوادر بشرية وتحقيق أحد أهداف التعليم الأساسي الطموحة في نسبة الاستيعاب وکان لدور مدراء تلک المدارس أهمية کبيرة في تيسير الأداء الإداري؛ لذا وجبت الحاجة إلي استخدام الإدارة الالکترونية وتطبيقاتها التکنولوجية المختلفة في مجال الإدارة المدرسية کذلک رفع کفايات التکنولوجية لمدراء هذه المدارس لتحسين الأداء الإداري لدي مدراء مدارس نظام الفترة الممتدة بمدارس التعليم الأساسي في مصر. ا Abstract: The aim of this research is to shed light on schools that operate in the extended period system in the basic education stage in Egypt because of their importance in graduating human cadres and achieving one of the ambitious basic education goals in the absorption rate. The role of school principals was of great importance in facilitating administrative performance. Therefore, there was a need to use electronic administration and its various technological applications in the field of school administration as well as raising the technological competencies of school principals to improve the administrative performance of school principals of the extended period system in basic education schools in Egypt. | ||||
Keywords | ||||
الفترة الممتدة; التعلیم الأساسی; الإدارة الالکترونیة; مهام مدیر المدرسة | ||||
Statistics Article View: 39 |
||||