إستراتيجية التنمية المستدامة مصر 2030 ودورها فى تحقيق جودة التعليم فى مصر دراســة ميدانيـــة | ||||
مجلة بنها للعلوم الإنسانية | ||||
Volume 1, Issue 3, October 2022, Page 87-107 PDF (1.09 MB) | ||||
Document Type: Original Article | ||||
DOI: 10.21608/bjhs.1999.268569 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
سلامه عبد العظيم حسين1; نسمة عبد الرسول عبد البـر2; رباب سعد عبدالجليل اسماعيل* 3 | ||||
1أستاذ ورئيس قسم التربية المقارنة والإدارة التعليمية كليـــة التربيـــة – جامعـــة بنهــــا | ||||
2قسم التربية المقارنة والإدارة التعليمية كليـــة التربيـــة – جامعـــة بنهـــا | ||||
3باحث بقسم التربية المقارنة والادارة التعليمية-كلية التربية-جامعة بنها | ||||
Abstract | ||||
the current research is to identify the sustainable development strategy, Egypt’s Vision 2030. The theoretical framework for sustainable development has been identified in terms of its origin, concept, importance, objectives, characteristics, pillars and dimensions. To identify Egypt’s vision 2030 and its objectives in secondary education. The research used the descriptive approach and the questionnaire, which was applied to a sample of secondary education directors, agents and teachers of the stage in the governorates of Qalyubia and Menoufia, and the sample amounted to (576). The results showed the lack of standards governing the professional development of the teacher, the lack of training for school leadership and the lack of human and material capabilities | ||||
Keywords | ||||
Sustainable Development; Egypt Vision 2030; Public Secondary Schools | ||||
Statistics Article View: 248 PDF Download: 149 |
||||