The Effect of Using Interactive Video in Teaching English to Develop Elementary Stage Pupils' Listening Skills | ||||
المجلة التربوية لتعليم الکبار | ||||
Articles in Press, Accepted Manuscript, Available Online from 14 December 2022 | ||||
Document Type: أوراق بحثیة | ||||
DOI: 10.21608/altc.2022.102076.1056 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
حنان أحمد عبدالحافظ1; صابر أحمد جلال2; محمد رياض عمر2; هيام نصر خلف محمد 2 | ||||
1جامعة أسيوط، کلية التربية. | ||||
2جامعة أسيوط، کلية التربية | ||||
Abstract | ||||
The present research explored the effect of mixing technology with listening skills. To be specific, it aimed to investigate the effect of using Interactive Video in developing Elementary stage pupils’ listening skills. The research adopted the quasi-experimental pre-posttest in terms of using an experimental group and a control one. The two groups were chosen amongst the fourth-grader at Tema public school at Sohag governorate. The experimental group studied by the interactive video, while the control group studied by traditional method (lecture method). The experimental group pupils engaged in interactive video lessons and activities both individual and in groups two times a week for six weeks. Tools of the study included: listening skills checklist, and pre-post listening test. Results showed evidence for the effect of using interactive video in developing listening skills. اکتشف البحث الحالي تأثير المزج بين التکنولوجيا ومهارات الاستماع. على وجه التحديد ، کان هدف البحث إلى التحقق من أثر استخدام الفيديو التفاعلي في تطوير مهارات الاستماع لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية. اعتمد البحث علي التصميم شبة التجريبي للاختبار القبلي والبعدي من حيث استخدام مجموعة تجريبية ومجموعة ضابطة. تم اختيار المجموعتين من بين طلاب الصف الرابع من مدرسة طما، بمحافظة سوهاج. درست المجموعة التجريبية بالفيديو التفاعلي بينما درست المجموعة الضابطة بالطريقة التقليدية (طريقة المحاضرة). شارک تلاميذ المجموعة التجريبية في دروس وأنشطة الفيديو التفاعلية فرادي وفى مجموعات مرتين في الأسبوع لمدة ستة أسابيع. وتضمنت أدوات البحث: قائمة بمهارات الاستماع ، واختبار الاستماع قبلي-بعدي. وأظهرت النتائج التأثير الايجابي لاستخدام الفيديو التفاعلي في تنمية مهارات الاستماع. | ||||
Keywords | ||||
Interactive video; Listening skills; Elementary Stage | ||||
Statistics Article View: 123 |
||||