المنصات التعليمية مدخل لتحقيق التنمية المهنية المستدامة للمعلم | ||||
المجلة التربوية لتعليم الکبار | ||||
Articles in Press, Accepted Manuscript, Available Online from 14 December 2022 | ||||
Document Type: ملخصات لرسائل | ||||
DOI: 10.21608/altc.2022.113268.1061 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
إيمان عبد العظيم مصطفى | ||||
کلية التربية-جامعة أسيوط | ||||
Abstract | ||||
هدفت الدراسة الى التعرف على (المتطلبات العامة ، والبشرية ، ومتطلبات البنية المادية ، والبرمجية ، والتعرف على معوقات تطبيقها ) لتفعيل المنصات التعليمية لتحقيق التنمية المهنية المستدامة للمعلم التعليم الثانوي العام ، وتم الاعتماد على المنهج الوصفى ، وقد توصلت الدراسة عن درجة تحقق المتطلبات العامة لتفعيل المنصات التعليمية لتحقيق التنمية المهنية المستدامة للمعلم تحققت بدرجة منخفضة ، وباقي المتطلبات سواء کانت بشرية او تقنية (مادية ، وبرمجية ) تحققت بدرجة متوسطة ، کما بينت الدراسة وجود معوقات في تطبيق المنصات التعليمية. The study aimed to identify ( the general , human , and technical infrastructure requirements (physical , software), and identify the obstacles to their application ) to activate educational platforms to achieve sustainable professional development for the secondary school teacher, the descriptive survey method was used to answer the questions of the study. the study found the degree to which the general requirements for activating educational platforms to achieve sustainable professional development for teachers were achieved to a law degree, and there rest the requirements , whether human or technical (physical , and software ), have been achieved to a moderate degree , the study also showed the existence of obstacles in the application of educational platforms . | ||||
Keywords | ||||
المنصات التعليمية; التنمية المهنية; معلم التعليم الثانوي | ||||
Statistics Article View: 107 |
||||