الخصائص السيكومتريه لمقياس الاندماج الأكاديمي | ||||
مجلة کلية التربية بالعريش | ||||
Volume 11, Issue 33.2, January 2023, Page 451-479 PDF (3.4 MB) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/foej.2022.167024.1156 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
حسين حسن طاحون; نبيلة عبد الرؤوف شراب; فاطمة البشير | ||||
كلية التربية-جامعة العريش | ||||
Abstract | ||||
مستخلص البحث باللغة العربية هدف البحث الحالي إلى إعداد مقياس للاندماج الأكاديمي متعدد الأبعاد، و التعرف على الخصائص السيكومتريه للمقياس من حيث صدقه و ثباته، و طبق البحث على عينة بلغ قوامها (200) طالبًا و طالبةمن مختلف الفِرَق بكليَّات (التربية، العلوم، الآداب، والتجارة) بجامعة العريش، تمتدُّ أعمارهم الزمنية ما بين (18- 24) عامًا،منهم (67 طالبًا، و133 طالبة)، و تم التوصل إلى الصورة النهائية للمقياس بعد التحقُّق من خصائصه السيكومتريَّه. Abstract of the research: The aim of the current research is to prepare a multidimensional academic engagement scale, and to know the psychometric properties of the scale in terms of its validity and stability. The research was applied to a sample of (200) male and female students from different teams in the faculties of (Education, Science, Arts, Commerce) El-Arish. , Their ages range between (18-24) years, of whom (67 males and 133 females), and the final picture of the scale was reached after checking its psychometric properties | ||||
Keywords | ||||
الاندماج الأكاديمي; الخصائص; السيكومتريه | ||||
Supplementary Files
|
||||
Statistics Article View: 783 PDF Download: 601 |
||||