دور المنظمة المتعلمة في تفعيل الإدارة الذاتية | ||||
المجلة التربوية لتعليم الکبار | ||||
Articles in Press, Accepted Manuscript, Available Online from 03 April 2023 | ||||
Document Type: ملخصات لرسائل | ||||
DOI: 10.21608/altc.2023.142042.1085 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
رانيا مصطفى ربيع 1; غادة السيد السيد الوشاحي2; أ.د/ راندا رفعت محمد محفوظ1 | ||||
1کلية التربية-جامعة أسيوط | ||||
2کلية التربية- جامعة أسيوط | ||||
Abstract | ||||
هدف البحث إلى التعرف على متطلبات تفعيل الإدارة الذاتية بمدارس التعليم قبل الجامعي في ضوء مدخل المنظمة المتعلمة, و استخدام البحث المنهج الوصفي, وتم استخدام الاستبانة کأداة للبحث,وطبق البحث على عينة ممثلة بلغت(801) من( مديرين, ووکلاء, ومعلمين, وموجهين) ببعض مدارس التعليم الثانوي العام بمحافظة أسيوط, وقدمت الباحثة فى نهاية البحث تصوراً مقترحاً له أهداف ومرتکزات وآليات وضمانات لتحقيقه, يمکن من خلاله تفعيل الإدارة الذاتية بمدارس التعليم قبل الجامعي في ضوء مدخل المنظمة المتعلمة . کلمات مفتاحية: المنظمة المتعلمة- الإدارة الذاتية Abstract The research aimed to identify the requirements for activating self- management in pre- university education schools in the light of the learning organization approach,The researcher used the descriptive method, the questionnaire was used as a research tool,the research was applied to representative sample of(801) mangers, agents, teachers and mentors, in some secondary education schools in Assiut Governorate, The researcher has concluded his research with a suggested proposal which has included objectives, pillars, mechanisms and guarantees to achieve it, and on which activating self- management in pre- university education schools in the light of the learning organization approach. | ||||
Keywords | ||||
المنظمة المتعلمة; الإدارة الذاتية; دور المنظمة | ||||
Statistics Article View: 221 |
||||