الاختبارات الإلکترونية بجامعة إفريقيا العالمية | ||||
المجله الدوليه للتعليم بالانترنت | ||||
Article 2, Volume 17, Issue 2, 2018, Page 20-31 PDF (637.37 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jaee.2018.29748 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
المنذر صلاح نور الدائم* ; عادل على عبد العزيز; محمد صلاح عبدالعزيز | ||||
قسم علوم الحاسوب جامعة إفريقيا العالمية | ||||
Abstract | ||||
تهدف هذه الورقة إلى عرض إمکانية تطوير معيار نظام الاختبارات الإلکترونى وإمکانية اختباره وتطبيقه على أرضِ الواقع بحيث يمکن أن يحل محل الأسلوب التقليدي, تم تطبيق النظام فى کلية الحاسوب وکلية الطب بجامعة إفريقيا العالمية على عدد 282 طالب وبلغ عدد المواد الممتحنة إلى 17 مادة بين الکليتين منها (الباطنية – الجراحة) من کلية الطب (التشفير, تحليل وتصميم نظم المعلومات, تصميم المترجمات) من کلية الحاسوب التى تم من خلالها الوقوف على إمکانية تطبيق الاختبارات على کل الکليات بالجامعة ومدى توفير الوقت والجهد على الإدارات والأساتذة والذى ينعکس إيجابا على سرعة الحصول النتائج, واستناداً على ذلک يمکن القول على أن هذا النظام جاذب للطلاب و يساعد على تقييم أفضل لأداء الطلاب مما يؤدى إلى رفع مستويات الجامعات أکاديمياً ويوصى الباحثون باستخدامه کأساس لتقييم الطلاب. | ||||
Highlights | ||||
electronic tests system-E-assesment-the InternationalUniversity of Africa | ||||
Keywords | ||||
الاختبارات الإلکترونية-التقييم الالکتروني- تجربة جامعة إفريقيا العالمية | ||||
Full Text | ||||
This paper aims at presenting the possibility of developing the standard of the electronic tests system and the possibility of testing and applying it on the ground so that it can replace the traditional method. The system was applied in the Faculty of Medicine and the Faculty of Medicine at the InternationalUniversity of Africa to 282 students. (Al-Batiniya - Surgery) from the Faculty of Medicine (Encryption, Analysis and Design of Information Systems, Design Interpreters) from the Faculty of Computer, which was to determine the possibility of applying tests to all faculties of the university and the extent of saving time and effort on departments and professors, Access results, and based on it can be said that this system attracts students and helps to better evaluate the students' performance, resulting in higher levels of academic universities, the researchers recommend using it as a basis for evaluating students | ||||
Statistics Article View: 476 PDF Download: 510 |
||||