تصور مقترح لتطوير دور مؤسسات التنمية المهنية للمعلمين في مصرعلى ضوء خبرة الولايات المتحدة الأمريكية | ||||
مجلة کلية التربية بالعريش | ||||
Volume 11, Issue 36.2, October 2023, Page 331-354 PDF (2.05 MB) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/foej.2023.219621.1205 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
نجوى ناجي خضر | ||||
جامعة العريش | ||||
Abstract | ||||
ملخص البحث: هدف البحث الي التعرف على دور مؤسسات التنمية المهنية للمعلمين في الولايات المتحدة الأمريكية وإمكانية الإفادة منها في مصر، وذلك من خلال عرضه للأسس النظرية لمؤسسات التنمية المهنية للمعلمين في ضوء الاتجاهات الإدارية المعاصرة، ومعرفة واقع مؤسسات التنمية المهنية للمعلمين في الولايات المتحدة الأمريكية، وفي النهاية قدم البحث تصوراً مقترحًا لتطوير دور مؤسسات التنمية المهنية للمعلمين في مصر على ضوء خبرة الولايات المتحدة الأمريكية. الكلمات المفتاحية: دور مؤسسات التنمية المهنية للمعلمين – دور مؤسسات التنمية المهنية للمعلمين في مصر– دور مؤسسات التنمية المهنية للمعلمين في الولايات المتحدة الأمريكية. Abstract: The aim of the research is to identify the role of professional development institutions for teachers in the United States of America and the possibility of benefiting from them in Egypt, by presenting the theoretical foundations of professional development institutions for teachers in the light of contemporary administrative trends, and knowing the reality of professional development institutions for teachers in the United States of America. The research proposed a vision to develop the role of professional development institutions for teachers in Egypt in the light of the experience of the United States of America. Key words: The role of professional development institutions for teachers - The role of professional development institutions for teachers in the Egypt - The role of professional development institutions for teachers in the United States of America. | ||||
Keywords | ||||
دور; مؤسسات; التنمية; المهنية | ||||
Supplementary Files
|
||||
Statistics Article View: 74 PDF Download: 66 |
||||