METATHEATRICAL AND POST DRAMATIC DEVICES: AN OVERVIEW OF POST-MODERN THEATRE رؤية عامة في مسرح ما بعد الحداثة: سمات ما بعد المسرح وما وراء الدراما د. هبة نبيل عجينة | ||||
سرديات | ||||
Volume 11, Issue 41, September 2021, Page 141-159 PDF (494.57 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/sardiat.2021.322458 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Abstract | ||||
Modern theatre did not completely abide by classical devices or categories along history. There were some diversions among realists, naturalists and expressionists, however, the most revolting wave was that of the post modernists and their predecessors. In dramas such as these perhaps it is the end of conventional notions of drama yet experimental theatre will last whereas theatre authenticity can never be lost. يدور البحث حول تراجع العناصر الكلاسيكية التقليدية من مسرح ما بعد الحداثة ، ذلك أن نصوص القرن العشرين والحادى والعشرين لم تلجأ للوحدتين الزمانية والمكانية ، كما أنها لا تدور حول نوع واحد من أنواع المسرح: التراجيدي ، أو الكوميدي ، أو الميلودرامي. وقد غبرت مدارس حديثة كثيرة كالطبيعة ، والتعبيرية ، وحركة ما بعد الحداثة عن طرق متنوعة مثل التعبير أو الصمت المسرحي ، ومن كتابها بيتر هاندكه الألماني الأكثر شهرة. | ||||
Keywords | ||||
Post modern; Experimental theatre; Classical theatre; Expressionist theatre; Contemporary theatre ما بعد الحداثة; المسرح التجريبي; المسرح الكلاسيكي; المسرح التعبيري; المسرح المعاصر | ||||
Statistics Article View: 25 PDF Download: 23 |
||||