The Implications of the Urban Logistics Concept for Reducing Traffic Congestions A case study on Al Haram Street, Giza, Egypt. | ||||
المجلة العلمية للدراسات التجارية والبيئية | ||||
Article 11, Volume 14, Issue 4, October 2023, Page 466-512 PDF (707.87 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jces.2023.336598 | ||||
![]() | ||||
Author | ||||
Karim Mohamed Soliman* | ||||
Supply Chain Department, College of International Transport and Logistics, Arab Academy for Science, Technology and Maritime Transport, Egypt. Supply Chain Department, College of Business Administration, University of Business and Technology, Jeddah, Saudi Arabia | ||||
Abstract | ||||
تتناول هذه الدراسة الازدحام المروري المستمر في شارع الهرم داخل منطقة مدينة القاهرة الكبرى (GCMA). إدراكًا للآثار الضارة للازدحام على الاقتصاد المصري والقدرة على العيش في المناطق الحضرية، يحاول هذا البحث استكشاف أسباب الازدحام المروري في منطقة القاهرة الكبرى والتحقيق في جدوى الآثار المترتبة على الحلول اللوجستية الحضرية المناسبة لتقليل الازدحام المروري في منطقة القاهرة الكبرى، وخاصة في منطقة الهرم. شارع بالجيزة. ومن أجل تحقيق هذا الهدف، فإن مراجعة الدراسات والتقارير السابقة وكذلك التوجيهات الحكومية قدمت فهمًا عميقًا لمشكلة البحث وتقييم مدى الاستعداد للتنفيذ. علاوة على ذلك، تم اعتماد نهج مسح شامل مختلط لتحديد العوامل الأساسية التي تساهم في التحديات المرورية وللتحقق من جدوى الاستراتيجيات اللوجستية الحضرية. وتضمنت هذه الاستراتيجيات إدخال دراجات الشحن لتوصيل البضائع بكفاءة، وتحسين شبكة النقل بالحافلات، والبنية التحتية الصديقة للمشاة، ومواقف السيارات العامة الفعالة. تؤكد الدراسة على الحاجة إلى إعادة تصور البنية التحتية الحضرية، بما يتماشى مع تطلعات رؤية مصر 2030. ومن خلال هذه الأفكار، يقدم البحث مخططًا للمناطق الحضرية التي تتعامل مع قضايا الازدحام وتدفع حدود الخدمات اللوجستية الحضرية التقليدية نحو مستقبل مستدام. This study addresses the persistent traffic congestion in Al Haram Street within the Greater Cairo Metropolitan Area (GCMA). Recognizing the detrimental effects of congestion on Egypt's economy and urban livability, this research attempts to explore the causes of traffic congestion in GCMA and to investigate the viability of implications of proper urban logistics solutions to reduce traffic congestion in the GCMA, especially on Al-Haram Street in Giza. In order to achieve this aim, considering the review of previous studies, reports, as well as governmental directions provided a deep understanding of the research problem and evaluated the preparedness for implementation. Furthermore, a comprehensive mixed-mode survey approach was adopted to identify the underlying factors contributing to traffic challenges and to investigate the viability of the urban logistics strategies. These strategies included the introduction of cargo bikes for efficient goods delivery, refining the bus transport network, pedestrian-friendly infrastructures, and effective public parking garages (PPGs). The study emphasizes the need for reimagined urban infrastructure, aligning with the aspirations of Egypt's Vision 2030. Through these insights, the research offers a blueprint for urban areas dealing with congestion issues and pushing the boundaries of traditional urban logistics toward a sustainable future. | ||||
Keywords | ||||
الخدمات اللوجستية الحضرية; دراجات الشحن; الميل الأخير; الرؤية المصرية 2030; الازدحام المروري; منطقة القاهرة الكبرى. Urban Logistics; Cargo Bikes; Last Mile; Egyptian Vision 2030; Traffic Congestion; Greater Cairo Metropolitan Area (GCMA) | ||||
Statistics Article View: 62 PDF Download: 74 |
||||