Effectiveness of the Deep Learning Strategy in Developing Secondary Stage Students’ EFL Public Speaking Skills فاعلية استراتيجية التعلم العميق فى تنمية مهارات التحدث أمام الجمهور باللغة الإنجليزيةة كلغة أجنبيه لدى طلاب المرحلة الثانوية | ||||
مجلة دراسات تربوية واجتماعية | ||||
Volume 29, Issue 6.2, June 2023, Page 1-35 PDF (1.48 MB) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jsu.2023.337676 | ||||
![]() | ||||
Author | ||||
Hager Gamal Ahmed Labib al-Tonsi* | ||||
Assistant professor of Curriculum and Methods of Teaching English, Faculty of Education, Helwan University, Egypt | ||||
Abstract | ||||
Abstract The current research tried to examine the effectiveness of asuggested program based on the deep learning strategy in developing secondary stage students’ EFL public speaking skills. Participants were 50 second year students from a public secondary school in Egypt, divided into a control group and another experimental one. The quasi experimental pre -post design was used in this research. The groups received the EFL public speaking test, designed by the researcher, before and after the administration of the suggested program based on the deep learning strategy. Two raters scored the test using the scoring rubric, developed by the researcher. Statistical analysis of the participants’ test scores revealed that the experimental group excelled the control one in the post administration of the EFL public speaking test. The suggested program based on the deep learning strategy had a large effect size (d=6.30) and developed secondary stage students’ EFL public speaking skills. المستخلص حاول البحث الحالي تحديد فاعلية برنامج مقترح قائم على استراتيجية التعلم العميق فى تنمية مهارات التحدث أمام الجمهور باللغة الإنجليزية كلغة أجنبيه لدى طلاب المرحلة الثانوية. شارك فى الدراسة 50 طالب فى الصف الثانى الثانوى بإحدى المدارس الحكومية فى مصر، تم تقسيمهم الى مجموعتين تجريبيه و ضابطه. اعتمد البحث على التصميم شبه التجريبي القبلي البعدى. تم تقديم اختبار مهارات التحدث أمام الجمهور قبل و بعد تقديم البرنامج المقترح القائم على استراتيجية التعلم العميق، و قام اثنان من المقيمين بتصحيح الاختبار باستخدام معيار التقييم الذى أعدته الباحثة. أوضحت نتائج التحليل الإحصائي تفوق طلاب المجموعة التجريبية على أقرانهم فى المجموعة الضابطة وذلك فى التطبيق البعدى لاختبار مهارات التحدث أمام الجمهور باللغة الإنجليزية. كما كان للبرنامج المقترح حجم أثر كبير(d=6.30) مما ساهم فى تنمية مهارات التحدث أمام الجمهور باللغة الإنجليزية لدى طلاب المرحلة الثانوية. | ||||
Keywords | ||||
التعلم العميق; التحدث أمام الجمهور; طلاب المرحلة الثانوية; اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية . Deep learning؛ public speaking؛ secondary stage؛ EFL | ||||
Statistics Article View: 64 PDF Download: 66 |
||||