الضوء ودوره في المشغولة الفنية من خلال إتجاهات ما بعد الحداثة. | ||||
حوار جنوب جنوب | ||||
Volume 1, Issue 1, April 2018, Page 43-61 PDF (692.52 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/hgg.2018.340213 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
سحر علي عليش1; وجدى رفعت فريد2; حسام الدين مصطفى محمد3 | ||||
1الباحث بمرحلة الماجستير | ||||
2أستاذ الأشغال الفنية والتراث الشعبي - عميد كلية التربية النوعية - جامعة أسيوط. | ||||
3مدرس الأشغال الفنية والتراث الشعبي - كلية التربية النوعية - جامعة أسيوط | ||||
Abstract | ||||
يعد مجال الاشغال الفنية من أكثر المجالات الفنية التي تعتمد علي تقنيات التوليف في بناء العمل الفني حيث أرتبطت تلك التقنيات أرتباطاً وثيقاً بالتطور العلمي والتكنولوجي في شتي المجالات , ومن خلال ذلك تقدم هذه الدراسة مفهوم الضوء كرؤية تشكيلية وتحليليه مستمده من مرحلة ما بعد الحداثة و دوره في التشكيل المعاصر للمشغولة الفنية , وبذلك يسعي البحث إلي رصد العلاقة التوصيليه بين أتجاهات ما بعدالحداثة وأثرها علي فكر الفنان المعاصر , والتوصل الي تقنيات جديدة وأساليب تشكيل مستحدثة معتمدة علي تكنولوجيا الخامات خلال النصف الثاني من القرن العشرين , وأثر تداخل الثقافات وأمتزاجها مع التغيرات المتسارعة . Research Summary:- The field of technical works is one of the most technical fields that rely on the techniques of synthesis in the construction of the word of art , where these technologies were closely related to the scientific and technological development in various fields, The study presents the concept of light as a plastic and analytical vision derived from the post modern phase and its role in forming contemporary art work. The research aims monitoring the relationship between postmodern attitudes and its impact on the contemporary artistic is thought, and reaching new techniques and methods of modern formation based on raw materials technology during the second half of over lapping cultures and their mixture with the accelerating changes in the form of artistic preoccupation. | ||||
Keywords | ||||
الضوء; المشغولة الفنية; الحداثة | ||||
Statistics Article View: 15 PDF Download: 10 |
||||