تصميم برنامج تعليمي قائم علي الانفوجرافيك لتنمية بعض المهارات الحركية الأساسية والسلوك الإيجابي لدي أطفال الروضة | ||||
مجلة سوهاج لعلوم وفنون التربية البدنية والرياضة | ||||
Volume 7, Issue 1 - Serial Number 12, January 2024, Page 587-614 PDF (3.3 MB) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jses.2024.346434 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
أ.م.د/عبدالله عبداللطيف محمد; د/ إيمان خليفة علي هريدي | ||||
قسم المناهج وتدريس التربية الرياضية - كلية التربيةالرياضية - جامعة الوادي الجديد | ||||
Abstract | ||||
تعد الفترة العمرية لمرحلة الروضة من أخصب فترات آداء المهارات الحركية الأساسية التي تعد أساسا لآداء المهارات المرتبطة بالأنشطة الرياضية، وإن أي تقصير في تطوير نمو المهارات الأساسية في هذه الفترة يؤثر سلبيا علي مراحل النمو الحركي،واستخدم الباحثان المنهج الوصفي لمناسبته لطبيعة الدراسة، وتم اختيار عينة الدراسة من الخبراء والمتخصصين في مجال التربية الرياضية وكذلك من معلمات الروضة وبلغ عددها (20 خبيرا)، وتوصلت الدراسة إلي الإجابة علي تساؤلات الدراسة وتصميم برنامج لتنمية المهارات الحركية والسلوك الإيجابي لطفل الروضة، وقد أوصت الدراسة بعدة توصيات من أهمها محاولة تطبيق البرنامج المقترح. The kindergarten age period is considered one of the most fertile periods for performing basic motor skills, which are the basis for performing skills related to sports activities. Any shortcomings in developing the growth of basic skills during this period negatively affects the stages of motor development. The researchers used the descriptive approach to suit the nature of the study, and a sample was chosen. The study was conducted by experts and specialists in the field of physical education, as well as from kindergarten teachers, numbering (20 experts). The study concluded with an answer to the study’s questions and the design of a program to develop motor skills and positive behavior for kindergarten children. The study recommended several recommendations, the most important of which is trying to implement the proposed program. | ||||
Keywords | ||||
برنامج تعليمي قائم علي الانفوجرافيك | ||||
Statistics Article View: 58 PDF Download: 107 |
||||