أثر أساليب التنشئة الاجتماعية على اللامبالاة لدى طلاب الجامعة.. | ||||
مجلة العلوم التربوية - کلية التربية بقنا | ||||
Articles in Press, Accepted Manuscript, Available Online from 11 April 2024 | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/maeq.2024.225837.1187 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
محمد ابوالحسن | ||||
قسم الصحة النفسية- كلية التربية بقنا- جامعة جنوب الوادى | ||||
Abstract | ||||
هدف البحث الى التعرف على أثر أساليب التنشئة الاجتماعية على اللامبالاة لدى طلاب الجامعة ، استخدم البحث المنهج الوصفي، وتكونت عينة الدراسة من 320 من طلبة وطالبات جامعه جنوب الوادي من طلاب الفرق الثانية والرابعه من الكليات العملية والنظرية بالجامعة للعام الجامعي 2022/2023، وأشارت نتائج الدراسة الى وجود علاقة دالة إحصائيا بين اساليب التنشئة الاجتماعية الوالدية ( الاب والام ) كما يدركها الابناء وظاهرة اللامبالاة لدى طلاب الجامعة، وجود تباين في تأثير بعض الأساليب الوالدية واللامبالة وان أساليب التنشئة تفسر نسبة 24 % في ظاهرة اللامبالاة. كلمات مفتاحية : التنشئة الاجتماعية - اللامبالاة - طلاب الجامعة The impact of socialization styles on apathy among university students Researcher / Muhammad Abu Al-Hassan Ghamry Master researcher Department of mental health College of Education, South Valley University The research aimed to identify the impact of socialization methods on apathy among university students. The research used the descriptive approach. The study sample consisted of 320 male and female students from South Valley University, second and fourth year students from the practical and theoretical faculties of the university for the academic year 2022/2023. The results of the study indicated There is a statistically significant relationship between parental socialization styles (the father and mother) as perceived by children and the phenomenon of indifference among university students, and there is a discrepancy in the effect of some parental styles and indifference, and the upbringing styles explain 24% of the indifference phenomenon. | ||||
Keywords | ||||
التنشئة; الاجتماعية; اللامبالاة; طلاب | ||||
Statistics Article View: 80 |
||||