Disciplinary Power and the Role of the Gaze in Caryl Churchill's Softcops (1978) | ||||
مجلة وادي النيل للدراسات والبحوث الإنسانية والاجتماعية والتربويه | ||||
Volume 42, Issue 42, April 2024, Page 47-66 PDF (577.69 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jwadi.2024.351245 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
Randa Abdelfattah Mohamed Misbah | ||||
Assistant Professor of English literature Delta University for Science and Technology, Egypt | ||||
Abstract | ||||
Caryl Churchill's Softcops premiered in 1984 at the Barbican Theatre by the Royal Shakespeare Company. The play is set in the 19th-century France. This study investigates subtle methods of surveillance adopted by disciplinary institutions to control individuals' bodies and minds. It seeks to examine the play in the light of Michel Foucault's Discipline and Punish (1978), which scrutinizes punitive practices in the modern Western penal system, and the evolution of punishment from public executions in the 18th century to the covert surveillance methods employed in 19th century disciplinary institutions such as prisons, schools, and hospitals. The study offers an analysis of the play, focusing on power dynamics within the prison setting and their implications for broader societal contexts. Furthermore, it explores the use of subtle contemporary practices that go unnoticed, thereby reducing resistance and perpetuating authoritarian norms in modern society. The play examines themes of domination, methods of surveillance through the portrayal of a dystopian society, where state authorities maintain order through aggressive punitive measures. Softcops begins by the imposition of harsh regulations targeting the bodies of prisoners, culminating in their adoption of self-discipline, and emphasizing the impact of constant surveillance. The study reveals the impact of punitive measures and constant surveillance on the characters' behaviors, bodies, and minds, implying that authoritarian regimes operate by normalizing self-policing to avoid public punishment. عرضت شركة شكسبير الملكية مسرحية الكاتبة البريطانية كاريل تشرشل "رجال شرطة لطفاء" على مسرح باربيكان عام 1984. تدور أحداث المسرحية في فرنسا في القرن التاسع عشر. تبحث الدراسة نظام المراقبة التي تتبناها المؤسسات الاجتماعية للسيطرة على سلوكيات الأشخاص وذلك في ضوء أفكار ميشيل فوكو التي طرحها في كتابه "الجريمة والعقاب" (1978) الذي يدرس الممارسات العقابية في المجتمع الغربي الحديث وتطور أساليب العقاب من الإعدام العلني في القرن الثامن عشر إلى نظام مراقبة سلوكيات الأشخاص التي تتبناه المؤسسات التأديبية مثل السجون والمدارس والمستشفيات في القرن التاسع عشر. تقدم الدراسة تحليلاً للمسرحية مع التركيز على ديناميكيات السلطة داخل السجن وآثارها على السياقات المجتمعية واستخدام الممارسات العقابية الخفية التي تضعف المقاومة وتديم المعايير الاستبدادية في العصر الحديث. تدرس المسرحية موضوعات الهيمنة والمراقبة واستخدام سلطات الدولة إجراءات عقابية عنيفة للحفاظ على النظام. تبدأ المسرحية بفرض السلطات لإجراءات قاسية تستهدف أجساد السجناء و تنتهي بالتزامهم بأساليب الانضباط الذاتي والممارسات التنظيمية لتجنب العقاب. تكشف الدراسة طبيعة ديناميكيات القوة وتوضح آثار الإجراءات العقابية والمراقبة المستمرة على سلوكيات الشخصيات وأجسادهم وعقولهم. | ||||
Keywords | ||||
Softcops; Caryl Churchill; disciplinary practices; domination; panopticon; oppression. رجال شرطة لطفاء، كاريل تشرشل، ممارسات تنظيمية، السيطرة، السجن، الاضطهاد | ||||
Statistics Article View: 210 PDF Download: 162 |
||||