DESIGN DETERMINANTS FOR PEDESTRIAN CIRCULATION FOR EGYPTIAN RAILWAY STATIONS | ||||
Journal of Al-Azhar University Engineering Sector | ||||
Article 4, Volume 14, Issue 53, October 2019, Page 1616-1632 PDF (651.35 K) | ||||
Document Type: Original Article | ||||
DOI: 10.21608/auej.2019.64168 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
Esraa Fadel1; Mohamed Ezzat Said1; Mohamed Farid Aho El Ela1; Hisham Adly Mohamed2 | ||||
1DEpartment of Architecture , Shoubra Faculty of Eng. Banha University, Egypt. | ||||
2Department of architecture, faculty of Eng. Al salam higher institute,Cairo, Egypt. | ||||
Abstract | ||||
The acceleration of the implementation of development plans (Urban) (1) in the modern era stressed the importance and development of rail ways systems in the horizontal urban spread and decentralization, which was as well as public transport systems of land is characterized by ease of operation and relatively low cost used to transport volumes and large quantities of goods for long distances As well as passenger transport at high speeds, full comfort, safety and environmental emission control (2) It should be noted that the four models initiated by the Railways as an element for the models In 2007, the design determinants of the passenger circulation and the impact of space per person (3) within these models were re-evaluated of the recent social, economic and technological developments in the country, in order to comfort pedestrian and encourage the use of public transportation systems and railways in particular. By studying the design determinants of some global experiments, we can propose after the design determinants of Egypt. إن تسارع تنفيذ خطط التنمية (العمرانية ) ( ١) في العصر الحديث أکد أھمية الاھتمام والتطوير لنظم السکک الحديدية في الانتشار العمراني الأفقي واللامرکز ية الشديدة التي کانت فضلا عن نظ م النقل العام البري وتتميز ب سھولة التشغيل وقلة التکلفة نسًبيا حيث يستعمل لنقل حجوم وکميات ضخمة من البضائع لمسافات . ( طويلة وکذلک نقل الرکاب بسرعات عالية وراحة کاملة وأمان تام وإمکانية التحکم في الانبعاثات البيئية ( ٢ ويخدر بالإشارة إلي المحطات التي بادرت ھيئة السکک الحديدية بوضعھا کعنصر مبدئي لأربعة نماذج وفي عام ٢٠٠٧ م تم إعادة تقييم المحددات التصميمية لمسارات حرکة المشاة وتأثير نصيب الفرد ( ٣) داخل تلک النماذج في ظل التطورات الاجتماعية والاقتصادية والتکنولوجية التي تشھدھا البلاد في الآونة الأخيرة وبما يحقق الراحة للمسافرين ويشجع علي استخدام نظم النقل العام والسکک الحديدية علي وجھة الخصوص ومن دراسة النماذج المصرية وعدم وجود محددات تصميمية وا ضحة لمسارات حرکة المشاة . ومن خلال دراسة المحددات التصميمية لبعضالتجارب العالمية نتمکن من اقتراح بعد المحددات التصميمية لمصر . | ||||
Keywords | ||||
Determinants Of The Design Of Railway Stations; Design. Elements Of Railway Stations; Traffic Paths Within Railway Stations; Design Models For Railway Stations; Design Determinants Of The Pathways Of The Movement Of Observers To The Global Experiences المحددات التصميمية لمحطات السکک الحديدية، - العناصر التصميمية لمحطات السکک الحديدية | ||||
Statistics Article View: 227 PDF Download: 487 |
||||