BATTERIES FOR UPCOMING ELECTRIC VEHICLE MOBILITYA LITERATURE SURVEY | ||||
Journal of Al-Azhar University Engineering Sector | ||||
Article 28, Volume 14, Issue 53, October 2019, Page 1487-1498 PDF (447.46 K) | ||||
Document Type: Original Article | ||||
DOI: 10.21608/auej.2019.64261 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
Emad Eldin Saleh Imam Hassan | ||||
AF Automotive Co, Maadi Cairo Arab republic of Egypt. | ||||
Abstract | ||||
The main problems electric vehicles are facing are the batteries, costs and charging facilities. Because of the limit in range of BEVs the cars that going to be introduced into the market most likely will be small city cars. A battery is a device that converts chemical energy into electrical energy and vice versa. Usually it has two terminals–Positive Cathode and Negative Anode. During potential changing (charging or discharging) the system depends upon the chemical reaction of electrolyte (liquid or paste solution). Basically, electrolyte allows the ions to flow between the two terminals (cathode and anode) or the battery active materials which allows current to flow out of the battery to perform required work. The uses of battery are knows no bound. For any electronic devices that needs high energy storage capacity (electric vehicle, electric generator or IPS etc.) or for any device that needs low energy output (portable devices like cell phone, laptop etc.), battery is used for either to storage energy or to act as a power supply. Along with technological improvement the storage capacity, size, life time is improving also the new uses of batteries are also emerging day by day. For our solar car we are using battery for a media to store energy to have continuous output. In order to do that we need specific specification of battery to perform our task successfully which needs clear understanding of its parameters as well as its nature of behavior. In this paper we will try to show the precise purpose and how we are expecting the battery to be executed through our simulated data. البطاريات الخاصة بالسيارات الکھربائية المستقبلية - دراسة مقارنة ؛ عماد الدين صالح إمام حسن المشاکل الرئيسية التي تواجھھا السيارات الکھربائية ھي البطاريات والتکاليف ومرافق الشحن. بسبب الحد الأقصى المسموح بھ في نطاق قدرة البطارية ، فإن السيارات التي سيتم طرحھا في السوق ستکون على الأرجح سيارات المدينة الصغيرة. البطارية عبارة عن جھاز يحول الطاقة الکيميائية إلى طاقة کھربائية والعکس صحيح. عادة ما يکون لديھ اثنين من الأقطاب الکاثودية الإيجابية والسلبية الأنودية. أثناء التغيير المحتمل ( الشحن أو التفريغ) يعتمد النظام على التفاعل الکيميائي الالکتروليت ( محلول سائل أو معجون). بشکل أساسي ، يسمح الالکتروليت الکھربي للأيونات بالتدفق بين القطبين ( الکاثود والأنود) أو المواد النشطة للبطارية والتي تسمح للتيار بالخروج من البطارية لأداء العمل المطلوب. استخدامات البطارية مختلفة وغير ملزمة. بالنسبة إلى أي أجھزة إلکترونية تحتاج إلى سعة تخزين عالية للطاقة ( مرکبة کھربائية أو مولد کھربائي أو مصدر احتياطي وما إلى ذلک) أو لأي جھاز يحتاج إلى إنتاج مخفضللطاقة (الأجھزة المحمولة مثل ا لھواتف المحمولة أو أجھزة الکمبيوتر المحمول وما إلى ذلک) ، يتم استخدام البطارية لتخزين الطاقة أو لتکون بمثابة مصدر الطاقة. إلى جانب التحسن التکنولوجي ، تتحسنً أيضا سعة التخزين وحجمھ ومدى الحياة ، کما تظھر الاستخدامات الجديدة للبطاريات يوًما بعد يوم. بالنسبة لسيارتنا الشمسية ، نحن نستخدم بطارية لوسائط لتخزين الطاقة للحصول على خرج مستمر. من أجل القيام بذلک ، نحن بحاجة إلى مواصفات محددة للبطارية لأداء مھمتنا بنجاح والتي تحتاج إلى فھم واضح لمعاييرھا وطبيعة سلوکھا. سنحاول في ھذا البحث توضيح الغرضالدقيق وکيف نتوقع أن يتم تنفيذ البطارية من خلال بياناتنا المحاکاة. الغرضمن البطارية توفر البطارية الکھرباء عندما: | ||||
Keywords | ||||
Electric vehicles; Electric battery; Dry battery; Flow battery; Fuel cells Lead/acid battery; Lithium ion batteryسيارات الکھربية، البطاريات الکھربية‘البطاريات الجافة، البطاريات السائلة، خلايا الوقود‘بطاريات الرصاصالحامضية، بطاريات اي | ||||
Statistics Article View: 226 PDF Download: 418 |
||||