The impact of Image design and quality at distinctive industries in the Arab Republic of Egypt | ||||
International Design Journal | ||||
Article 8, Volume 9, Issue 3 - Serial Number 31, July 2019, Page 93-103 PDF (933.88 K) | ||||
Document Type: Original Article | ||||
DOI: 10.21608/idj.2019.82754 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
Ahmad Gamal Aldin Bilal | ||||
Assistant Professor - Photography, Cinematography and Television department – Helwan University – Faculty of Applied Arts | ||||
Abstract | ||||
The depth of the field is an important element for the formulation of the visual message; it defines the relationship between the center of attention and the surrounding elements, affecting how the image is perceived, and thus its ability to tell and express. Despite this vital rule of depth of field in image designing, the photographer loses full control of it, especially in those cases that require maximizing it, especially when shooting close up. The lack of depth of the field is overcome byphotographing graduates focus series of images, then stacking them to extend the depth of, The study examined the production of the series of shots through the lens of selection and the methods of focusing and capture, and then the processing stage to produce the final image. Objectives:The research aims to standardize the Focus stacking technique to maximize the depth of field in the photograph, especially when shooting close up. Methodology: The researchers followed the descriptive method to describing the production systems and the techniques used to maximize the depth of the field in the photograph using a graduated focus series of stills. Results: By studying the elements of image production using focus stacking method, the depth of field can be maximized and the true depth of sharpness is produced without the use of factors that influence the design and quality of the image. Future Directions: The need to study how to produce focus stacking technique with fast motion objects. The need to adding focus stacking technique control in camera firmware. The need to design more sophisticated devices to produce focus stacking technique. | ||||
Keywords | ||||
Image impact; Photograph; Gearbox Studios | ||||
References | ||||
1. .سحر حسن احمد. (٢٠١٦). الصناعات الثقیلة محور التنمیة ُی مصر : ١٩٥٤ - ١٩٧٤. القاهره: الهیئة المصریه العامة للکتاب. 2. د.محمد منیر مجاهد. (٢٠٠٢). مصادر الطاقة فی مصر وافاق تنمیتها. القاهره: المکتبة الاکادیمیة. 3. د.محمد احمد عبدالله. (٢٠٠٦). تخطیط المناطق الصناعیة. القاهره: مکتبة الانجلو المصریة. 4. د.حمدی الحناوی. (٢٠١٦). تحدیث النمو اللحاق بالثورة الصناعیة الثالثة. القاهره: دار ومکتبة الحریة. 5. د.ابراهیم العیسوی. (٢٠٠٩). التنمیة فی مصر الواقع المتعثر والبدیل الافضب. القاهره: المکتبة الاکادیمیة. 6. فهد عبد الرحمن الشمیمری. (٢٠١٠). التربیة الاعلامیة کیف نتعامل مع الاعلام. الریاض: مکتبة الملک فهد الوطنیة. 7. حسین علی الرفاعی. (١٩٣٥). الصناعة فی مصر. القاهره: مطبعه مصر. 8. محمد الدسوقی رزق. (١٦ نوفمبر, ٢٠٠٩). بوابه الکنانه اونلاین. تاریخ الاسترداد ینایر, ٢٠١٩، من الصناعة والتنمیة: http://kenanaonline.com/users/razanonline/posts/96242 9. ناصر الهزانی. (١٥ نوفمبر, ٢٠١٧). تأثیر الصورة فی صناعة الإعلام الجدید. تاریخ الاسترداد ٥ ینایر, ٢٠١٩، من http://www.alhayat.com/article/847253/تأثیر-الصورة-فی-صناعة-الإعلام-الجدید 10. ناصر الهزانی. (٣١ دیسمبر, ٢٠١٨). الصوره وصناعه الرأی العام. تاریخ الاسترداد ٢ ینایر, ٢٠١٩، من مکة المکرمة: https://makkahnewspaper.com/article/1093596/الرأی/الصورة-وصناعة-الرأی-العام 11. شاکر عبدالحمید. (٢٠٠٥). عصر الصورة - السلبیات الایجابیات. سلسلة عالم المعرفة، المجلس الوطنی للثقافة والفنون والاداب، ٣١١. 12. امینة جاد. (٢٩ یونیو, ٢٠٠٨). الصناعة فى مصر وآمال التنمیة والنهضة . تاریخ الاسترداد ٢٣ ٢, ٢٠١٩، من https://www.masress.com/egynews/49850 13. منظمة الامم المتحدة للتنمیة الصناعیة (الیونیدو). (٢٠١٥). دور التکنولوجیا والابتکار فی التنمیج الصناعیه الشامله والمستدامه. النمسا: منظمة الامم المتحدة للتنمیة الصناعیة (الیونیدو). 14. Gearbox Studios. (12 December, 2011). Gearbox Studios. (Gearbox Studios) تاریخ الاسترداد March, 2019، من Behance: https://www.behance.net/gearboxstudios 15. Gearbox Studios. (19 June, 2016). Behance. (Gearbox Studios، المنتج، و Studios, Gearbox) تاریخ الاسترداد March, 2019، من Mehrez + Krema: https://www.behance.net/gallery/38554681/Mehrez-Krema?tracking_source=search%7Cgearbox%20studios Martin Lister. (2013). The Photographic image in digital culture. England: Routldge | ||||
Statistics Article View: 409 PDF Download: 289 |
||||