The application of structural theory in the design of the upholstery fabrics furnishings using the folklore | ||||
International Design Journal | ||||
Article 24, Volume 9, Issue 3 - Serial Number 31, July 2019, Page 259-271 PDF (1023.79 K) | ||||
Document Type: Original Article | ||||
DOI: 10.21608/idj.2019.82830 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
Maisa Fekry Ahmed El Sayed1; Hoda Sedky Abdel Fattah Sidqi1; Sarah Mahmoud Abdel Khalek Fahmy2 | ||||
1Professor of Design, Department of Textile Printing, Dyeing and Finishing, Faculty of Applied Arts, Helwan University. | ||||
2Specialist in technical equipment at the Exploration Center for Science and Technology | ||||
Abstract | ||||
The constructivist theory is one of the most modern philosophical trends that stand in its philosophy far from the sensory orientation of phenomena. The constructivist theory in all its models goes back to the philosophy of structural thought, which revolves around an intellectual approach that deals with the formation of information and integrates technology and technology, encompassing multiple areas within a holistic view of the world and the nature of things.The problem of research is to arrive at contemporary three-dimensional designs of the printing surfaces of the furniture fabrics by devising them from the structural direction. The problem of research is determined by two questions: How can we rely on the practice of constructive thought to reach the construction of the printing designs for the fabrics of furnishings using the folklore? How can the technical capabilities of computer software be applied to non-traditional design solutions?The research aims to reach a new design structure in the field of furniture fabrics design through the construction trend structure as well as opening new horizons for the production of the design of the furniture fabrics characterized by the quality of design, technique, richness of shape, color, texture, etc., in addition to reaching new concepts of three dimensional dimensions And multi-surface design in the printing of textiles in general and the field of design of fabrics and furnishings in particular with the possibility of determining the form of the design of the design of a variety of forms of furniture and furniture (employment). | ||||
Keywords | ||||
Structural Theory; Printing Designs; Upholstery Fabrics; Folklore | ||||
References | ||||
1. اشراف احمد العیسوی: “العلاقة بین الخامة والتصمیم فی النظریة البنائیة کمدخل لتدریس الاشغال الفنیة، رسالة دکتوراه، کلیة التربیة النوعیة، جامعة القاهرة. 2. سعد الخادم _ تقدیم/ عفت ناجى _الحیاة الشعبیة فی رسوم ناجى. 3. عماد فاروق راغب: "الأسس البنائیة فی مختارات من جداریات الفن المعاصر کمدخل لأثراء اللوحة الزخرفیة "، رسالة ماجیستیر غیر منشورة، کلیة التربیة الفنیة، جامعة حلوان، 1995. 4. فؤاد زکریا:" الجذور الفلسفیة " الکویت، حولیات کلیة الآداب، جامعة الکویت، 1980. 5. متولی إبراهیم الدسوقی: “السمات البنائیة فی الخزف المعاصر " رسالة دکتوراه، غیر منشورة، کلیة التربیة الفنیة، جامعة حلوان. 6. محمد لبیب محمد ندا: “الأسس الفنیة البنائیة فی النحت الحدیث والإفادة منها فی تدریس النحت بکلیة التربیة الفنیة "، رسالة دکتوراه، غیر منشورة، کلیة التربیة الفنیة، جامعة حلوان، 1983م. 7. مشروع أنشأه قاعدة بیانات للحرف الیدویة الفنیة فی مصر لحمایتها من الاندثار، النوبة وفنونها الحرفیة. 8. منى سامی سعید بدیر:"الإمکانیات التشکیلیة لخامات النحت الحدیث وأثرها فی اثراء التشکیل النحتى لدى طلاب کلیة التربیة النوعیة “، رسالة ماجیستیر، غیر منشورة، جامعة حلوان ،2000م. 9. نـاهد شـاکر محمد سلیمان: " تطویع الزخارف النوبیة فی العمارة وأطباق الخوص لتــلائم أسلوب الطباعة فی التربیة الفنیة "، رسالة ماجستیر، کلیة تربیة نوعیة، وزارة التعلیم العالی،1995م. 10. Rickey –George; ‘constructivism – origins and – Evolution ‘Stdio vista, London, 1966. 11. http://www.kenanaonline.com/page/4793 | ||||
Statistics Article View: 256 PDF Download: 281 |
||||