آليات تفعيل نظام المشارکة بين الحکومة والقطاع الخاص في قطاع البنية التحتية | ||||
المجلة العلمية للدراسات والبحوث المالية والتجارية | ||||
Article 3, Volume 1, العدد الثانی - الجزء الأول - Serial Number 1, July 2020, Page 101-162 PDF (666.1 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/cfdj.2020.97930 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
محمد عثمان عبد الواحد السيد | ||||
کلية التجارة - جامعة الإسکندرية | ||||
Abstract | ||||
تسمح المشارکة بين القطاعين العام والخاص للحکومات بتجنب الإنفاق على البنية التحتية دون التخلي عن مزايا هذا الإنفاق، وقد يتسم هذا الأمر بالجاذبية إلى حد کبير بالنسبة للحکومات التي تواجه قيودا في الإنفاق، وبالتالى فالمشارکة الفاعلة تسمح بتحقيق مکاسب الکفاءة في توفير مشروعات البنية التحتية وتوفير الخدمات القائمة على مشاريعها، وبالتإلى تقليل التکإلىف التي تتحملها الحکومة لتوفير هذه الخدمات، وتهدف هذه الورقة إلى إرشاد متخذ القرار بأسس تصميم المشارکة الفاعلة بين الحکومة والقطاع الخاصفي قطاع البنية التحتية. Abstract Public-private partenership allows governments to avoid spending on infrastructure without giving up the benefits of that spendin, This may be highly attractive to governments facing current spending constraints، Therefore, effective partenership allows achieving efficiency gains in providing infrastructure projects its services based on its projects, thus reducing the costs incurred by the government to provide these services، This paper aims to guide decision-makers on the foundations for designing effective partenership between government and the private sector in infrastructure sector. | ||||
Keywords | ||||
الکلمات المفتاحية: المشارکة; البنية التحتية; الإنفاق الحکومى; القطاع الخاص; الاستثمار | ||||
Statistics Article View: 232 PDF Download: 498 |
||||