iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 2, Issue 4 - Serial Number 1, October 2020 (الجزء الاول الجزء الثانی)
1
الفروق بين المراهقين ذوى الاعاقة البصرية والمبصرين فى الاجترار والضغوط والقلق والاکتئاب The differences between visual handicapped and sighted adolescents in rumination, stress , anxiety and depression
Page
670-723
عزة رفاعى
View Article
|
PDF
1.14 MB
|
View on SCiNiTO
2
استخدام نموذج الفورمات لمکارثي في تنمية الإبداع الجاد وأثره في مفهوم الذات لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية الموهوبين ذوي صعوبات تعلم الرياضيات Using 4MAT Model by McCarthy in Developing the Serious Creativity and Its Effect of Self Concept of the Gifted Prep Stage Pupils With Difficulties in learning mathematics
Page
724-815
أحمد بهنساوي
View Article
|
PDF
1.68 MB
|
View on SCiNiTO
3
الرضا الوظيفى لدى معلمى التربية الخاصة وعلاقته ببعض المتغيرات Level Of job Satisfaction With Special Education Teachers And Its Relation With Some Variables
Page
816-851
اسامة حسن
View Article
|
PDF
824.68 K
|
View on SCiNiTO
4
المخططات المبکرة اللاتکيفية وتشوه صورة الجسم کمنبئات بالإکتئاب لدى عينة من الأقزام Early adaptive schema and distorted body image as predictors of depression in a sample of dwarves
Page
852-897
عبد المحسن ابراهيم ديغم
View Article
|
PDF
839.94 K
|
View on SCiNiTO
5
القلق التنافسى وعلاقته بالکفاءة الأکاديمية لدى طلاب الجامعة المتفوقين عقليًا وأقرانهم العاديين Competitive anxiety and its relationship to academic competence in Talented university students and their normal peers
Page
898-944
سارة عاصم رياض صابر رياض
View Article
|
PDF
980.06 K
|
View on SCiNiTO
6
فعالية برنامج إرشادي انتقائي في خفض سلوک الاستقواء لدى التلاميذ العاديين نحو أقرانهم ضعاف السمع المدمجين في مدارس التعليم العام وأثره على القلق الاجتماعي لديهم The effectiveness of a selective counseling program in reducing the bullying behavior of ordinary students towards their hearing hard peers mainstreamed in general education schools and its impact on th
Page
945-978
کريم عسران
View Article
|
PDF
809.97 K
|
View on SCiNiTO
7
فعالية التدريب القائم على التکامل بين أسلوب تأخير التغذية الراجعة والأساليب التقليدية فى علاج التلعثم لدى المراهقين The effectiveness of training based on the integration between delaying feedback Method and the traditional methods of treating stuttering in adolescents
Page
979-1012
رشا ابوضيف
View Article
|
PDF
780.83 K
|
View on SCiNiTO
8
الغلاف وقائمة المحتويات وشروط النشر بالمجلة
View Article
|
PDF
406.54 K
|
View on SCiNiTO
9
فعالية الإرشاد بأسلوب الحديث الذاتي الإيجابي في تحسين مناصرة الذات لدى المراهقين المعاقين حرکياً The effectiveness of a positive self-Talk style counseling in improving self-advocacy among physically disabled adolescents
Page
1013-1051
حنان فوزي أبوالعلا دسوقي
View Article
|
PDF
613.21 K
|
View on SCiNiTO
10
الفاعلية الذاتية المدرکة والمهارات الاجتماعية وعلاقتهما بتوافق الطلاب المعاقين سمعيا مع الحياة الجامعية Perceived Self-Efficacy, Social Skills and their relationship to Adjustment to College for Students with Hearing Impairment
Page
1052-1097
فاطمة الزهراء عبدالباسط عبدالواحد
View Article
|
PDF
967.04 K
|
View on SCiNiTO
11
برنامج قائم على المدخل الوظيفي لتنمية مهارات الاستماع للأطفال زارعي القوقعة A Program Based on the Functional Approach to Develop Listening Skills for Cochlear Implants Children
Page
1098-1155
أشرف صلاح أحمد; عبد العزيز عبد الغني
View Article
|
PDF
1.06 MB
|
View on SCiNiTO
12
: فعالية برنامج تدريبي قائم على التحليل الوظيفي للسلوک في خفض حدة الترديد الکلامي( الايکولاليا) لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد Effectiveness of a training program based on functional analysis of behavior in reducing the severity of echolalia in children with autism spectrum disorder
Page
1156-1216
Mohamed agwa
View Article
|
PDF
784.71 K
|
View on SCiNiTO
13
فعالية برنامج تدريبي في تحسين التواصل البصري وأثره على بعض المهارات الاجتماعية لدى عينة من الأطفال ذوي اضطراب التوحد Effectiveness of a Training Program in Improving Eye Contact and Its Effect in Social Communication a Sample of Autistic Children
Page
1217-1256
زينب عبدالرحمن علي حسين; محمد شوقي; احمد بهنساوي
View Article
|
PDF
999.75 K
|
View on SCiNiTO
14
فعالية برنامج قائم على نظرية العبء المعرفي في تنمية مهارات الاستماع لدى التلاميذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الابتدائية The effectiveness of a program based on the theory of cognitive load in developing listening skills of pupils with learning difficulties in the primary stage
Page
1266-1356
حنان عبد النعيم; حنان محمد سيد فياض
View Article
|
View on SCiNiTO
15
الإسهام النسبي للتمکين النفسي للأمهات في التنبؤ بالسلوک التوافقي لأبنائهن ذوي الإعاقة العقلية البسيطة The relative contribution of Mother's Psychological empowerment in predicting adjustment behavior of their children with mild mental disabilities
Page
1357-1408
آمال النمر
View Article
|
PDF
1001.45 K
|
View on SCiNiTO