EKB Journal Management System

1.

قالوا عن مؤلفات الأستاذ الدکتور أحمد عتما ن

Pages 1-25

2.

الديموقراطية بين أريستوفانيس والحکيم في مسرحية "الحکيم لا يمشي في الزفة" لأحمد عتمان

Pages 1-20
ماجدة النويعمى

3.

تصور الدولة المثالية بين أفلاطون وشيشرو ن

Pages 1-39
محمد جمال الکيلانى

4.

الديموقراطية في فکر أرسطو السياسي

Pages 1-36
ولاء توفيق فرح

5.

حرية التعبير فى تجسيد بعض الشخصيات الأسطورية فى مدرج فلافيوس داسة فى إبجرامات "کتاب المشاهدات" لمارتياليس

Pages 1-46
طه زکى عبدالمعطى

6.

مصر الثورة أملا في الوصول إلى ديمقراطية التعبير في الدارما والمسرح المصري

Pages 1-35
هناء عبد الفتاح

7.

ماکيافيللي والنقد السياسي في کوميديا اليبروح "ماندارجولا "

Pages 1-16
محمود الرفاعى

8.

الخادمات کشخصيات مهمشة في مسرح ترنتيوس

Pages 1-43
رنا عبدالصمد

9.

"الانتصار الأوليمبى على قوى الأرض " دارسة تحليلية فى بارودوس مسرحية أيون للشاعر يوربيديس

Pages 1-29
علاء الدين صابر

10.

Greek Drama, History, and the Rise of Democracy

Pages 1-12
Peter Burian

11.

Sophocles’ Trachiniai and the Polis

Pages 1-8
Naomi Rood

12.

Drama and Democracy: The Case of Socrates

Pages 1-8
Barbra Graziosi

13.

Euripides’ Ion and the charges of slavery laid against Alcibiades

Pages 1-6
Michael Vickers

14.

The Need for Active and Involved Citizens

Pages 1-6
Nicos shiafkalis

15.

The Concept of Terms Related to Democracy in Euripides' Suppliant Women

Pages 1-24
فريد حسن الأنور

16.

Tragedy and Satyr Play

Pages 1-16
Mohammad Almohanna

17.

Marginalised Characters in Aristophanes` Ploutos

Pages 1-14
José Luis Navarro

18.

Conflicting Versions of Tragic Socrates—A Victim of Democracy or Anti-Democracy?

Pages 1-32
Heba El-abbadi

19.

Slave networks in Menander

Pages 1-19
Eftychia Bathrellou

20.

Ancient Theatre: Edifice and Spectators

Pages 1-8
Ioana Costa

21.

Sacred Characters and Ritual Drama.The Synchretic Spiritual Background of The Discourse on the Eighth and Ninth,i.e. the Nag Hammadi Codex VI.6 (1st century AD).

Pages 1-14
Renata Tatomir

22.

Theodoros Terzopoulos' Promethiade (2010), or the Revolutionary Power of Contemporary Theatre

Pages 1-16
Freddy Decreus

23.

Intertextual and Intercultural Dynamics between Roman Comedy and Latin Love Elegy

Pages 1-28
Maria Giannaki

24.

Plautus and Ionesco – A Contrastive Perspective

Pages 1-28
Monica Adriana Ionesco

25.

Classical Tragedy, the Second Sophistic and Greek Criticism of Tyranny in The Roman Empire: Flavius Philostratus and the Life of Apollonius of Tyana

Pages 1-16
Danny Praet

26.

Performing the Story – A Contribution to Roman Guest-Program during Diplomatic Relations

Pages 1-10
Gabriele Ziethen

27.

Moral and Political Significance of the Term "Virtus" in Plautus' Amphitruo

Pages 1-14
أحمد فهمى عبدالجواد

28.

Consolidation / Resistance to Democracy in Shakespeare’s Coriolanus (1607) and Rashad Rushdy’s O, My Beloved Country(1968)

Pages 1-36
Amal Aly Mazhar

29.

Dēmokratia and Women in Greek Context: The Tragedy of Electra in Greek and Latino Theatre

Pages 1-16
Sally A. Hammouda

30.

Empreintes Grecques sur le Théâtre Français: Influences et Interactions

Pages 1-26
Heidi Sami Zaki

31.

A Revolutionary Vision Reshaping History in Mahmoud Diyab's Gate to Conquest.

Pages 1-20
Amani Wagih Abd Al-halim

32.

Democracy Rules: A reading in Mogens Herman Hansen’s book, The Athenian Democracy in the Age of Demosthenes.

Pages 1-11
Mohamed Solieman

33.

A Fragment of Receipt

Pages 1-5
Alia Hanafi