iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 24, Issue 1, January 2021
1
نشرة العدد
Page
1-10
View Article
|
PDF
479.83 K
|
View on SCiNiTO
2
وحدة مقترحة في الرياضيات المعيشية قائمة على التعليم الحاني لتنمية بعض المفاهيم والمهارات الرياضية والعناية بالذات لدى التلاميذ المعاقين عقليًا القابلين للتعلم بمدارس التربية الفکرية A Proposed Unit in Living Mathematics Based on Gentle Teaching, to Develop Some Mathematical Concepts and Skills, Self-Care Among Mentally Handicapped Pupils
Page
7-88
عبدالناصر محمد عبدالحميد عبدالبر
View Article
|
PDF
1.2 MB
|
View on SCiNiTO
3
واقع ممارسة مُعَلِّمِي الرياضيات بالمرحلتِينِ الإعدادية والثانوية للتعلُّم الرقمي واتجاههم نحو استخدامه في التدريس وعلاقته ببعض المتغيرات The Reality of Mathematics Teachers Practice in the Preparatory and Secondary Stages of Digital Learning and their Attitude towards its Use in Teaching and its Relationship to some Variables.
Page
89-121
طاهر سالم عبد الحميد سالم
View Article
|
PDF
786.89 K
|
View on SCiNiTO
4
أثر استخدام نموذج مکارثي (4MAT) McCarthy في تدريس الرياضيات لتنمية الاستيعاب المفاهيمي ومهارات التفکير التحليلي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية The effect of using McCarthy model (4MAT) in teaching mathematics to develop prep stage students’ conceptual understanding and analytical thinking skills
Page
122-181
فايز محمد منصور محمد
View Article
|
PDF
971.1 K
|
View on SCiNiTO
5
فاعلية برنامج مقترح في ضوء متطلبات الثورة الصناعية الرابعة بالاستعانة ببيئة تعلم ذکية قائمة على انترنت الأشياء لتنمية مهارات التدريس الرقمي واستشراف المستقبل والتقبل التکنولوجي لدي الطالبات معلمات الرياضيات Effectiveness of a proposed program in light of Fourth Industrial Revolution requirements using asmart learning En
Page
182-267
رشا هاشم عبد الحميد
View Article
|
PDF
2.18 MB
|
View on SCiNiTO
6
برنامج قائم على نظرية الذکاءالناجح لتنمية المعرفة البيداغوجية بمحتوى مادة الرياضيات والممارسات التأملية لدى الطلاب المعلمين بکلية التربية A program based on Successful Intelligence Theory to Develop Pedagogical Knowledge of Mathematics Content and Reflective Practices among Student Teachers at the College of Education.
Page
268-334
ابتسام عز الدين محمد عبد الفتاح عبد الفتاح
View Article
|
PDF
1.72 MB
|
View on SCiNiTO