EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 2, Issue 1, March 2021, Page 1-246  XML

1

"تکنولوجيا الرأسمعرفية لبناء المناهج التعليمية الرقمية لمجتمع المعرفة والمعلوماتية بالعالم العربي" “Heading technology is cognitive to build digital educational curricula for the knowledge and informatics community in the Arab world”

Page 1-31
prof. hosam mazen

2

"نحو تعليم مصري جديد لمجتمع مصري جديد" Towards a New Egyptian Education for a New Egyptian Society""

Page 32-38
prof. hasan shehata

3

نحو رؤية مستقبلية لتطوير برامج کليات التربية Towards a Future Vision for Developing Faculties of Education's Programs

Page 39-43
اد محبات ابو عميره

4

المناهج ومهارات القرن الحادي والعشرين Curricula and skills of the twenty-first century

Page 44-48
اد محمد المفتي

5

دور المناهج الدراسية نحو بناء مجتمع المعرفة The role of curricula towards building a knowledge society

Page 49-60
اد محمد هندي

6

"مناهج ذوي الاحتياجات الخاصة بين المواءمة والتعديل “نموذج مقترح لصنع القرار" Special Needs Curricula between Accommodation and Modification "Suggested Model for decision - making"

Page 61-107
اد نجلاء النحاس

7

"تطوير منهج الرياضيات لطالبات المرحلة المتوسطة بالسعودية في ضوء مهارات القرن الحادي والعشرون وفاعليته في تنمية بعض المهارات" Developing a mathematics curriculum for middle school students in Saudi Arabia in light of the twenty-first-century skills and its effectiveness in developing some skills

Page 108-154
رانده نتو; prof. wafaa Kafafy

8

" أثر استخدام الروبوت التعليمي في تنمية الاستيعاب المفاهيمي والطلاقة الإجرائية في الرياضيات لدى تلاميذ الصفوف الأولية " “The Effect of Using Educational Robotics on Developing Conceptual Understanding and Procedural Fluency in Mathematics for Elementary Grades (1-3)"

Page 155-193
د مفرح عسيري

9

" A Proposed Strategy Based on Service Learning to Develop English Functional Writing Skills for Secondary Stage Learners" "استراتيجية مقترحة قائمة على التعلم الخدمي لتطوير مهارات الکتابة الوظيفية باللغة الإنجليزية لدى طلاب المرحلة الثانوية"

Page 195-230
أمل فهيم القرش

10

“A Suggested Strategy Based on the Interactive Literature To Develop Reading Comprehension Skills in English For Preparatory Stage Pupils" "إستراتيجية مقترحة قائمة على الأدب التفاعلي لتنمية مهارات الفهم القرائي في اللغة الإنجليزية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية"

Page 231-246
ريهام محمود ربيع ضاهر