EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 4, Issue 2, April 2021  XML

1

Using the Flipped Classroom Strategy Based- Program in Islamic Reading Texts on Developing English Vocabulary Acquisition of Al-Azhar Secondary Stage Students

Page 1-42
عاطف عبدالرحيم

2

برنامج مقترح قائم على بعض مبادىء نظرية تريز لتحسين الانتباه والتفکير الابتکارى لدى المتفوقين عقليا ذوى قصور الانتباه المصحوب بالنشاط الزائد

Page 43-79
أ.د/ تهاني محمدعثمان منيب; أ .م.د / أسامة أحمد عطا محمد; منال مصطفى عباس حسن

3

الخصائص السيکومترية لمقياس اضطراب الشخصية التجنبية لدي طلاب الجامعة

Page 80-113
هنية منير عبدالله; عبدالجابر عبداللاه عبدالظاهر; عبير أحمد أبوالوفا دنقل

4

تطوير أداء مدارس التعليم األساسى بمحافظة البحر األحمر فى ضوء نظام الدمج الشامل

Page 114-180
سحر خليل

5

Using an ESP program based on Dictogloss Strategy for Developing Tourism and Hotels Students’ Listening Skills

Page 181-214
نجوي عبد الرحمن عبد النعيم محمد

6

الضغوط النفسية عند طلاب المرحلة الثانوية من العاديين وذوي الاحتياجات الخاصة

Page 215-235
هند عبدالله السيد نصر; محفوظ عبدالستار; خالد عبدالرازق النجار

7

Using local Beja Language in English as a foreign language EFL writing Achievement of primary stage pupils with learning disabilities at Halayeb City in Egypt

Page 236-259
Youssef Ali mohamed taher

8

الذکاء العملي والتفکير الخلاق والإبداع الوجداني کمنبئات بحل المشکلات المستقبلية لدى الطلبة الموهوبين بالمرحلة الثانوية

Page 260-313
أحمد عبد الصبور جاد الرب مرسي عوض