iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 4, Issue 2, April 2021
1
Using the Flipped Classroom Strategy Based- Program in Islamic Reading Texts on Developing English Vocabulary Acquisition of Al-Azhar Secondary Stage Students
Page
1-42
عاطف عبدالرحيم
View Article
|
PDF
1.03 MB
|
View on SCiNiTO
2
برنامج مقترح قائم على بعض مبادىء نظرية تريز لتحسين الانتباه والتفکير الابتکارى لدى المتفوقين عقليا ذوى قصور الانتباه المصحوب بالنشاط الزائد
Page
43-79
أ.د/ تهاني محمدعثمان منيب; أ .م.د / أسامة أحمد عطا محمد; منال مصطفى عباس حسن
View Article
|
PDF
638.11 K
|
View on SCiNiTO
3
الخصائص السيکومترية لمقياس اضطراب الشخصية التجنبية لدي طلاب الجامعة
Page
80-113
هنية منير عبدالله; عبدالجابر عبداللاه عبدالظاهر; عبير أحمد أبوالوفا دنقل
View Article
|
PDF
751.56 K
|
View on SCiNiTO
4
تطوير أداء مدارس التعليم األساسى بمحافظة البحر األحمر فى ضوء نظام الدمج الشامل
Page
114-180
سحر خليل
View Article
|
PDF
754.76 K
|
View on SCiNiTO
5
Using an ESP program based on Dictogloss Strategy for Developing Tourism and Hotels Students’ Listening Skills
Page
181-214
نجوي عبد الرحمن عبد النعيم محمد
View Article
|
PDF
695.53 K
|
View on SCiNiTO
6
الضغوط النفسية عند طلاب المرحلة الثانوية من العاديين وذوي الاحتياجات الخاصة
Page
215-235
هند عبدالله السيد نصر; محفوظ عبدالستار; خالد عبدالرازق النجار
View Article
|
PDF
587.7 K
|
View on SCiNiTO
7
Using local Beja Language in English as a foreign language EFL writing Achievement of primary stage pupils with learning disabilities at Halayeb City in Egypt
Page
236-259
Youssef Ali mohamed taher
View Article
|
PDF
849.41 K
|
View on SCiNiTO
8
الذکاء العملي والتفکير الخلاق والإبداع الوجداني کمنبئات بحل المشکلات المستقبلية لدى الطلبة الموهوبين بالمرحلة الثانوية
Page
260-313
أحمد عبد الصبور جاد الرب مرسي عوض
View Article
|
PDF
1.47 MB
|
View on SCiNiTO