EKB Journal Management System

1.

Using the Flipped Classroom Strategy Based- Program in Islamic Reading Texts on Developing English Vocabulary Acquisition of Al-Azhar Secondary Stage Students

Pages 1-42
عاطف عبدالرحيم

2.

برنامج مقترح قائم على بعض مبادىء نظرية تريز لتحسين الانتباه والتفکير الابتکارى لدى المتفوقين عقليا ذوى قصور الانتباه المصحوب بالنشاط الزائد

Pages 43-79
أ.د/ تهاني محمدعثمان منيب; أ .م.د / أسامة أحمد عطا محمد; منال مصطفى عباس حسن

3.

الخصائص السيکومترية لمقياس اضطراب الشخصية التجنبية لدي طلاب الجامعة

Pages 80-113
هنية منير عبدالله; عبدالجابر عبداللاه عبدالظاهر; عبير أحمد أبوالوفا دنقل

4.

تطوير أداء مدارس التعليم األساسى بمحافظة البحر األحمر فى ضوء نظام الدمج الشامل

Pages 114-180
سحر خليل

5.

Using an ESP program based on Dictogloss Strategy for Developing Tourism and Hotels Students’ Listening Skills

Pages 181-214
نجوي عبد الرحمن عبد النعيم محمد

6.

الضغوط النفسية عند طلاب المرحلة الثانوية من العاديين وذوي الاحتياجات الخاصة

Pages 215-235
هند عبدالله السيد نصر; محفوظ عبدالستار; خالد عبدالرازق النجار

7.

Using local Beja Language in English as a foreign language EFL writing Achievement of primary stage pupils with learning disabilities at Halayeb City in Egypt

Pages 236-259
Youssef Ali mohamed taher

8.

الذکاء العملي والتفکير الخلاق والإبداع الوجداني کمنبئات بحل المشکلات المستقبلية لدى الطلبة الموهوبين بالمرحلة الثانوية

Pages 260-313
أحمد عبد الصبور جاد الرب مرسي عوض