EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 14, Issue 48.2, May 2022  XML

1

نشرة العدد

Page 1-15
تقديم: أ.د/ عادل عبدالله محمد

2

العوامل المساهمة في تعرض الطالبات ضعيفات السمع للتنمر المدرسي في المرحلة الابتدائية في برامج الدمج من وجهة نظر معلماتهن في مدينة جدة Contributing Factors to the Exposure of Hard of Hearing Students to School Bullying in the Primary Stage in Inclusion Programs from their Teacher's Point of View in Jeddah City

Page 1-41
بشاير عبدالله علي العمري; مازن عبد الرحمن الغامدي

3

تقييــم واقــع الشــراکــة المجتمعيــة مــع مضطــربــي النطــق فــي المــرحلــــة الثــانــويــــة في منطقــة الــريــاض Assessment of the Reality of Community Partnership with Speech Disorders in the Secondary Stage in the Riyadh Region

Page 43-80
خــولــة محمــد علــي أبــو ملــحه

4

تصوُّر مقتَرَح لمنهج السلامة المدرسيَّة لذوات الإعاقة الفکريَّة بالصفوف الدنيا للمرحلة الابتدائيَّة في معاهد التربية الفکريَّة بجدة A Proposed Model of School Safety Curriculum for Female Students with Intellectual Disabilities in the Lower Grades of Primary School Stage at the Institutes of Intellectual Disabilities in Jeddah

Page 81-133
ريما بنت دخيل الله عياد الأحمدي; لينــا بنت عمـر صــديـق

5

معــــوقــــات التعلــــيم عــــن بُعــــد من وجهة نظر الطلبة الموهوبين ومعلميهم في منطقة القصيم Obstacles to Distance Education from the Point of View of Gifted Students and Their Teachers in the Qassim Region

Page 135-168
نــوره بنت عبدالله العقيــل; مکــي محمــد مغــربــي