EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 22, Issue 1 - Serial Number 1072022, July 2022, Page 1-242  XML

1

أبعاد الاحتِراق النَفْسي وعَلاقتها بأبعاد الصَلابة النَفْسِية لَدى ممَارِسِي التَمْريض مِن الجِنسَين أَثْنَاء جَائحة کورونا The dimensions of psychological combustion and its relationship to the dimensions of psychological rigidity among nursing practitioners of both sexes during the Corona pandemic

Page 1-42
إِلْهَـام إِبْرَاهِيم أَحْمَـد مُحَمَّـد

2

الخصائص السيکومترية لمقياس التفکير الهندسي الأدائي لدي أطفال الروضة Psychometric properties of the geometric thinking scale for kindergarten children

Page 43-77
رغدة محمد ماهر صبره; أ.د/ نبيل السيد حسن الجباس; أ. د/ سلوى عبد السلام عبد الغنى

3

برنامج سکامبر لتنمية مستوي التعرف البصري ومستوي التحليل لدي أطفال الروضة الموهوبين SCAMPER program for developing the level of visual recognition and the level of analysis for gifted kindergarten children

Page 79-111
رغدة محمد ماهر صبره محمد ماهر صبره; أ.د/ نبيل السيد حسن الجباس; أ. د/ سلوى عبد السلام عبد الغنى

4

برنامج قائم على تطبيقات الذکاء الإصطناعي في التعلم لخفض السلوک النمطي لدى الأطفال التوحديين A program based on artificial intelligence applications in learning to reduce stereotyped behavior among autistic children

Page 113-147
أ/ أسماء نادي سعد محمد; أ.د/ أشرف محمد عبدالغني; أ.م.د/ وفاء رشاد راوي

5

معوقات تنمية ثقافة النزاهة لدى الطالبة المعلمة بکليات التربية للطفولة المبکرة بجامعات (القاهرة، المنيا، أسيوط) Obstacles in developing a culture of integrity of Student teacher in the Early Child hood Education Colleges at the universities (Cairo, Minia and Assiut)

Page 149-165
فاطمة محمد عثمان حسن; أ.د/عازة محمد أحمد سلام; د/نشوة محمد حسن إبراهيم

6

استراتيجية التحفيز المتکامل وعلاقتها بخفض اضطرابات اللغة الاستقبالية لدى أطفال اضطراب طيف التوحد Integrated stimulation strategy and its relationship to reducing receptive language disorders in children with autism spectrum disorder

Page 167-197
أحمد صلاح طه قطب; أ.د/ سلوى عبد السلام عبد الغنى; أ.م.د/ أسماء فتحي احمد

7

برنامج مقترح في الأنشطة السيکولغوية قائم على إحدى تطبيقات الذکاء الاصطناعي لتنمية التواصل الاجتماعي لدى عينة من الأطفال الذاتويين A Suggested Program in Psycho-Linguistic Activities based on one of the Artificial Intelligence Applications to Develop Social Communication Skills of a Sample of Autistic Children

Page 199-242
أ/ شيماء مسامح عبد المغني; أ.د/ أشرف محمد عبد الغني; أ.د/ عيد عبد الواحد علي