iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 24, Issue 3 - Serial Number 3012023, January 2023, Page 1-300
1
برنامج قائم على إستراتيجية قراءة الصورة لتنمية مفهوم التغير المناخي لدى طفل الروضة A Program Based on the Picture Reading Strategy to Develop the Kindergarten Child's Concept of Climate Change
Page
1-55
سحر فتحى عبد المحسن عبد الحميد
View Article
|
PDF
1.35 MB
|
View on SCiNiTO
2
فعالية برنامج تربوي في تنمية التفكير الناقد لدى معلمات الروضة The effectiveness of an educational program to develop kindergarten female teachers' critical thinking skills
Page
55-104
حنان ابو المعارف احمد
View Article
|
PDF
1.15 MB
|
View on SCiNiTO
3
آليات تطبيق الإدارة الإلكترونية بمؤسسات رياض الأطفال الحكومية والخاصة في ضوء تقنيات ونظم الإدارة الحديثة Mechanisms of applying electronic management in public and private kindergarten institutions in the light of modern management techniques and systems
Page
105-161
هناء عبدالمنعم عطية كامل
View Article
|
PDF
915.62 K
|
View on SCiNiTO
4
فاعلية كتاب إلكتروني تفاعلي لتنمية الذكاء المنطقي الرياضي والذكاء البصري المكاني لدى طفل الرَّوضة The Effectiveness of an Interactive E-Book to Develop the Kindergarten Child's Logical-Mathematical and Visual-Spatial Intelligenc
Page
105-210
عبير بكري فراج
View Article
|
PDF
3.27 MB
|
View on SCiNiTO
5
توظيف مدخل منتسوري لتنمية الحس التاريخي وتحسين بعض سلوكيات الانتماء لدى طفل الروضة في ظل الجمهورية الجديدة Employing a Montessori approach in developing the historical sense and improving some belonging behaviors among kindergarten child in the new republic vision
Page
163-215
ايمان فؤاد محمد البرقى
View Article
|
PDF
1.12 MB
|
View on SCiNiTO
6
فاعلية برنامج قائم على إستخدام بعض استراتيجيات التعلم النشط فى تنمية مهارات تصميم الألعاب الموسيقية لدى معلمة رياض الأطفال The Effectiveness of a program Utilizing some Active Learning Strategies to Develop K. G Teachers Musical Games Design Skills
Page
315-368
هدى محمود محمد مزيد
View Article
|
PDF
1.34 MB
|
View on SCiNiTO
7
الجدارات الرقمية المهنية كمدخل لتطوير برامج إعداد معلمات الطفولة المبكرة في ضوء إطار تيباك (TPACK) والإطار الأوروبي - (DigCompEdu) تصور مقترح Professional Digital Competencies as an approach to develop of Early Childhood Teachers’ Preparation Programs in light of the TPACK and the European frameworks (DigCompEdu)- A Proposed Vision
Page
369-438
هانى السيد محمد العزب
View Article
|
PDF
1.2 MB
|
View on SCiNiTO