EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 37, العدد 37 - الجزء الأول (اللغات الأجنبية), January 2023  XML

1

Tearless Sighs": The Unspeakable Grief in Seamus Heaney's "Mid-Term Break" تنهدات بلا دموع: الحزن العصي على التعبير في قصيدة "عطلة منتصف الفصل الدراسي" للشاعر شيموس هيني

Page 1-16
د. هبة ماهر عطيه هاشم

2

Wannous as an Adaptation of the Faust Theme: An Investigation of Adaptation Shifts and Interpretive Categories مسلسل "ونوس" بوصفه اقتباسًا أدبيًا لتيمة فاوست: دراسة لتحويلات الاقتباس والفئات التأويلية

Page 17-52
Dr. Rania Mohammed Abdel Meguid Abdel Kader

3

An Investigation into the linguistic attitude of Saudi mothers towards their child’s English education (Involving Tabuk University Faculty and Administration Members) معرفة توجهات الأمهات السعوديات اللغوية تجاه تعليم أطفالهم اللغة الإنجليزية

Page 53-66
د. ناديه ناصر العوفي

4

A Psychoanalytic Reading of Ahmed Saadawi's Novel Frankenstein in Baghdad قراءة لرواية أحمد سعداوي فرانكشتاين في بغداد من منظور التحليل النفسي

Page 67-96
Dr. Mohammad Ahmad Mostafa Al-Leithy

5

The Impact of Translation Memory Segmentation on the Translator’s Cognitive activities while Translating Technical Texts from English into Arabic تأثير تقسيم ذاكرة الترجمة للنص المترجم إلى وحدات على النشاط الإدراكي للمترجم عند ترجمة النصوص التقنية من الإنجليزية إلى العربية

Page 97-114
Amira Mahmoud Muhammad Abdel-maksoud

6

Hegemony and Power in Post-Colonial Literature: A Reading of Ngugi Wa Thiong’o’s Weep Not, Child. الهيمنة والسلطة في أدب ما بعد الاستعمار قراءة لرواية نغوغي وا ثيونغو "لا تبك أيها الطفل".

Page 115-134
Dr. Shaimaa Mohamed Hassanin

7

فتح معبد سومنات من خلال المصادر العربية والأردية Conquest of the Somanat temple through Arabic and Urdu sources

Page 115-134
نها مصطفى محمود سعد