iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 26, Issue 6, October 2023
1
الصفحات الاولي
Page
1-9
View Article
|
PDF
349.3 K
|
View on SCiNiTO
2
وحدة مقترحة في المنطق الرياضي وفاعليتها في تنمية مهارات الجدل الرياضي والثقة الرياضية لدى تلاميذ الحلقة الأولى من التعليم الأساسي A suggested unit in mathematical logic for develop mathematical argumentation skills and mathematical confidence for first-cycle pupils of basic education
Page
10-51
هبه محمد محمود عبد العال
View Article
|
PDF
838.1 K
|
View on SCiNiTO
3
أثر استخدام تطبيق جيوجبرا GeoGebra في تدريس وحدة التماثل على التحصيل الهندسي والدافعية نحو تعلم الهندسة لدى طلبة الصف السابع الأساسي بسلطنة عمان The impact of using GeoGebra software to teach symmetry on 7th-grade students’ achievement and motivation toward learning Geometry in Oman.
Page
53-112
خولة بنت زاهر بن خميس الحوسنية; بشرى بنت يوسف بن سليمان العبرية; إيمان بنت أحمد بن محمد الريامية; أميمة بنت ناصر بن محمد الهاشمية; عواطف بنت وليد بن سالم البدرية; شمس بوجردة
View Article
|
PDF
1.01 MB
|
View on SCiNiTO
4
فاعلية استراتيجية تدريس مقترحة لاستخلاص واستخدام الأدلة على تفكير الطلاب في تنمية دِقّة حل المسألة وتطوّر استراتيجية الحل لدى طلاب الصف الخامس الابتدائي Effectiveness of A Proposed Teaching Strategy for Elicit and Use Evidence of Students Thinking in Developing Problem-Solving Accuracy and Solution Strategy Sophistication Among 5th Grade Elementary School Students
Page
113-163
سعود الدريويش; سعيد المنوفي
View Article
|
PDF
1.03 MB
|
View on SCiNiTO
5
أثر برنامج تدريبي مقترح قائم على البرنامج الدولي لتقييم الطلاب (PISA) في تطوير الممارسات التدريسية لمعلمي الرياضيات بالمرحلة الثانوية وتنمية الثقافة الرياضية لدى طلابهم A Proposed Training Program Based on the International Student Assessment Assessment (PISA) To Develop the Teaching Practices of High School Mathematics Teachers and Its Impact on the Develop
Page
164-244
ناصر الحارثي; سامي الشهري
View Article
|
PDF
1.23 MB
|
View on SCiNiTO
6
تطوير مناهج الرياضيات فى ضوء معايير اقتصاد المعرفة لتنمية الفهم الرياضي العميق وحب الاستطلاع المعرفي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية Developing mathematics curricula in the light of Knowledge economy standards to develop the deep mathematical understanding and Curiosity Epistemic of preparatory stage Pupils
Page
245-314
محمد حسن عبدالشافي عبدالرحيم
View Article
|
PDF
773.44 K
|
View on SCiNiTO
7
أثر استخدام استراتيجية أستوديو التفكير لتدريس الرياضيات على تنمية الاستدلال المكاني لدي تلاميذ المرحلة الابتدائية The Effect of using studio thinking strategy for teaching mathematics on Development of spatial Reasoning for students primary stage
Page
315-352
حسن عبده حسن محمد القاضي; محمد محمد حسن عبد الرحمن; رشا نبيل سعد إبراهيم
View Article
|
PDF
672.74 K
|
View on SCiNiTO