iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 26, Issue 7.2, October 2023
1
نشرة العدد
Page
1-10
View Article
|
PDF
784.59 K
|
View on SCiNiTO
2
فاعلية استخدام التعلم الخبراتي في تنمية مهارات التفكير المستقبلي في الرياضيات لدى طلاب كلية التربية The Effect of Using Experiential Learning in Developing Future Thinking Skills in Mathematics for Faculty of Education Students
Page
10-73
ابتسام محمد شحاتة محمد الكاشف
View Article
|
PDF
721.12 K
|
View on SCiNiTO
3
تصورات المعلمين نحو تطبيق إستراتيجية الرياضيات الواقعية في تدريس الرياضيات بالمرحلة الثانوية Teachers' Perceptions Towards Applying The Realistic Mathematics Strategy in Teaching Mathematics at the High School
Page
74-108
ليلى يحيى احمد صلوي; سامي مصبح غرمان الشهري
View Article
|
PDF
645.83 K
|
View on SCiNiTO
4
فاعلية استخدام تطبيقات الأجهزة اللوحية في تنمية مهارات العد والأشكال الهندسية لدى الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة في الصف الثاني الابتدائي
Page
109-171
عائشة بنت عبد الرحمن بن عثمان الشهري; سامي بن مصبح بن غرمان الشهري
View Article
|
PDF
898.87 K
|
View on SCiNiTO
5
أثر السقالات التعليمية المدعومة بالخرائط الذهنية الإلكترونية في تنمية التمثيل الرياضي والدافعية الأكاديمية الذاتية وبقاء أثر التعلم لدى تلاميذ الصف الأول الإعدادي المهني المعاقين سمعيًا The Effect of Instructional Scaffolding Supported by Electronic Mind Maps on the Development of Mathematical Representation , Self-Academic Motivatio
Page
172-238
سيد محمد عبدالله عبدربه; ولاءعاطف محمد كامل
View Article
|
PDF
965.7 K
|
View on SCiNiTO
6
أثر استخدام التعليم المتمايز في تنمية حل المشكلات الرياضياتية ومهارات التفكير البصري لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية The effect of Using Differentiated Instruction in Developing Mathematical Problem Solving and Visual Thinking Skills Among Middle School Students
Page
239-273
خلف الله حلمي فاوي محمد
View Article
|
PDF
580.67 K
|
View on SCiNiTO
7
The Effectiveness of Van Hiele-Based Instruction Supported by Geometer’s Sketchpad in Enhancing Student Teachers’ Geometry Content Knowledge and Attitudes Towards Technology Integration
Page
1-45
Samah Gamal Ahmed Elbehary
View Article
|
PDF
1.04 MB
|
View on SCiNiTO