EKB Journal Management System

1.

الأنشطة التطوعية كمدخل لتنمية بعض المهارات الناعمة لدى طالبات كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنيا في ضوء أبعاد التنمية المستدامة لرؤية مصر 2030م Voluntary Activities as an input for the Development of some Soft Skills among Students of the Faculty of Education for Early Childhood at Minia University, in the lights of the Dimensions of Sustainable Development of Eg

Pages 1-56
أ.م.د/ هاني السيد محمد العزب

2.

التواصل الإلكتروني لمعلمات الروضة، ودوره في تعديل بعض الممارسات السلوكية لدى أطفال الروضة Electronic communication for kindergarten teachers, and its role in modifying Some behavioral practices among kindergarten children

Pages 57-77
د. رانده أحمد حافظ شاهين

3.

فاعلية برنامج قائم على استراتيجيات الهيمنة العصبية الدماغية لتحسين مهارات التواصل اللفظي لدى أطفال ذوى اضطراب طيف التوحد Effectiveness of a Program Based on Brain Neural Dominance Strategies to Improve Verbal Communication Skills of Children with Autism Spectrum Disorder

Pages 79-114
آية عمر عبدالحكيم اشراف أ. د \ سلوى عبدالسلام عبد محمد

4.

برنامج حاسوبي لتنمية الذاكرة العاملة لدى الأطفال ذوى الإعاقة السمعية A computer program to develop working memory in children with hearing disabilities

Pages 115-168
ضياء الدين السيد إشراف: أ.د / سلوى عبد السلام عبد الغنى كامل

5.

أثر استخدام كتاب إلكتروني مصور في تنمية الوعي المهني ومهارات الذاكرة البصرية لدى طفل الروضة The effect of using an illustrated e-book on developing kindergarten children’s professional awareness and visual memory skills

Pages 169-232
د/ منال محمود عبد الحميد موسى

6.

مهارات التعلم في القرن الحادي والعشرين اللازمة للأطفال في مرحلة الطفولة المبكرة من وجهة نظر المعلمات Twenty-first century learning skills needed for children in early childhood from the point of view of teachers

Pages 233-268
د/ مروه محمود أ.م.د/ مروه توفيق الشناوى ومشعل