EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 11, Issue 19, June 2023, Page 1-187  XML

1

مقدمة العدد ومحتوياته


2

أثر اختلاف مصدر الدعم (معلم- أقران) في تطبيق Nearpod على تنمية مهارات حل المشكلات والتحصيل الدراسي في مادة الدراسات الاجتماعية The effect of the difference in the source of support (teacher - peers) in the Nearpod application on the development of problem-solving skills and academic achievement in social studies

Page 1-33
Nader Shemy

3

فاعلية برنامج مقترح في العلوم قائم على مدخل التعليم المتمايز لتنمية التحصيل ومهارات حل المشكلات لدى تلاميذ الصف الخامس بدولة الكويت Effectiveness of proposed program based on the Differentiated Instruction approach to develop the Achievement and Problem-Solving Skills for fifth grade students in the State of Kuwait

Page 34-65
سارة العوام; أماني الموجي; خالد الرشيدي

4

فاعلية إستراتيجية التعلم بالمشروعات القائمة على الويب في تطوير مهارات مصممي التقنيات التعليمية في دولة الكويت Effectiveness of Web-Based Projects Learning Strategy On Develop The Skills Of Instructional Technology Designers In Kuwait

Page 66-113
مشاري الاسود; وفاء کفافي; منى الجزار

5

التفاعل بين نمط تعلم الأقران (تبادلى/ ثابت) ونمط تكوين المجموعات (اجتماعى/ حر) فى بيئة تعلم الكترونية وأثره فى تنمية مهارات البرمجة لدى طلاب المرحلة الإعدادية The Interaction Between Peer Learning Style (Reciprocal / Fixed) And Group Formation Style (Social / Free) In An E-Learning Environment And Its Impact On Developing Programming Skills Among Preparatory Stage Stud

Page 114-149
منى عوض مبارك محى الدين; منى الجزار; حمزه القصبي

6

المدخل القصصي وتنمية مهارات الاستماع باللغة العربية لتلاميذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الابتدائية في دولة الكويت Storytelling Approach to Develop Listening Skills In Arabic for Students With Learning Disabilities at the Primary Level in the State of Kuwait

Page 150-187
مها العتيبي; ايمان هريدي; مصطفى عرابي عزب محمود