iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 17, Issue 61.3 - Serial Number 3, May 2024
1
النشرة
Page
1-10
View Article
|
PDF
1.13 MB
|
View on SCiNiTO
2
سلوك التنمر الموجه نحو الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد: تقديرات أولياء الأمور والمعلمين Bullying behavior directed toward children with autism spectrum disorder: Parent and teacher ratings
Page
1-38
ود حسين داغستاني
View Article
|
PDF
839.2 K
|
View on SCiNiTO
3
تقييم معلمي التربية الخاصة قبل الخدمة لكفايات برامج التربية الخاصة في المرحلة الجامعية Competency level in special education program from the perspective of special education students Assessment of pre-service special education teachers' competencies in special education programs at the university
Page
39-75
نوف سالم المرزوق; يوسف ناصر الرسيس; احمد مبارك العنزي
View Article
|
PDF
688.6 K
|
View on SCiNiTO
4
واقع التنمُّر على طلبة ذوي اضطراب طيف التوحُّد في مدارس الدمج من وجْهَة نَظَر معلميهم بمحافظة القنفذة The Reality of Bullying on Students with Autism Spectrum Disorder in the Integration Schools from the Point of View of Their Teachers in Al-Qunfudah Governorate
Page
76-115
مريم علي حسن بازغيفان; عفت محمود محمد شقدار
View Article
|
PDF
787.7 K
|
View on SCiNiTO
5
القدرة التنبؤية لمستوى الوظائف التنفيذية في صعوبات القراءة لدى الطلبة ذوي اضطراب التعلم المحدد في عمان The Predictive Ability of the Executive Functions in the Reading Disorders among Students with Specific Learning Disorders in Amman
Page
116-159
بيان يحيى بدر الحديد; عصام عبدالله الدويلة الجدوع
View Article
|
PDF
707.46 K
|
View on SCiNiTO
6
مدى تضمين مهارات الأمان والسلامة في مناهج الأطفال ذوي الإعاقة الفكرية من وجهة نظر معلميهم في مدينة جدة The extent of including safety and security skills in the curricula of children with intellectual disabilities in the city of Jeddah: Teachers' Perspectives
Page
160-206
محمد شاقي علي السهيمي; مازن عبدالرحمن الغامدي
View Article
|
PDF
1.28 MB
|
View on SCiNiTO
7
مدى توفر معايير الجودة الشاملة في برامج دمج الإعاقة العقلية بمنطقة حائل في ضوء بعض المتغيرات The extent to which comprehensive quality standards are available in mental disability integration programs in the Hail region in light of some variables
Page
207-251
عبد الرحمن صالح سليمان الحربي; حسام عباس خليل سلام
View Article
|
PDF
732.22 K
|
View on SCiNiTO
8
معوِّقات الخدمات المساندة في معاهد وبرامج التربية الفكريَّة من وجهة نظر معلميهم Obstacles to support services in intellectual education institutes and technologies from the perspective of their teachers
Page
252-303
مي سلطان نائف العتيبي; حسنين يونس عطا
View Article
|
PDF
1.07 MB
|
View on SCiNiTO
9
متطلبات التعليم الإلكتروني وإمكانية الوصول لذوي الإعاقة السمعية في مدارس الدمج من وجهة نظر الطالبات المتـدربات الجامعيات السعوديات
Page
305-331
هيا السردية
View Article
|
PDF
1.01 MB
|
View on SCiNiTO
10
العـلاقة بين اضطراب المعالجة الحسية وصعوبات التعلم النمائيـة لدى الأطفال المصابين بفرط الحركة ونقص الانتبـاه (ADHD) The Relationship between Sensory Processing Disorder and Developmental Learning Difficulties in Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)
Page
333-359
احمد البكري
View Article
|
PDF
784.53 K
|
View on SCiNiTO