EKB Journal Management System

1.

النشرة


2.

قيـاس الاحتياجات التدريبية للطالبات المعلمات بقسم التربية الخاصة والموهبة بجامعة الإمارات وفـق بعـض المتغـــيرات Measuring the training needs of female student teachers in Special and gifted Education Department at the UAE University according to some variables

Pages 1-34
اشرف محمـد مصطفـى; عوشة أحــمد المهـيري; فاطمة الكثـــيري; شهد الصيعـــــري

3.

الـقدرة التنبؤيـة لقلق المستقـبل في تقرير المصـير لـذوي الإعـاقـة البصـريـة فـي عمــان The Predictive Ability of Future Anxiety to Self-Determination for the Visually Impaired in Amman

Pages 35-69
زينب اسعـد محمـد عـويسـات; عصام عبـداللــه الجــدوع

4.

خدمات الدعم المقدمة للطلبة ذوي الإعاقات النمائية في التعليم الجامعي: مراجعة منهجية Support Services Provided to Students with Developmental Disabilities at University Education: A Systematic Review

Pages 70-104
الاء بــرهــــان خــوجــــه; شروق سليمـان الــرميخــان

5.

درجـــة معــرفــة معلِّمــي تــدريبــات النُّطــق بالممارسَـات المستنِـدَة على الأدلّـَة والبراهـين في عـلاج اضطـرابـات التـواصُــل Speech therapists’ Level of Knowledge Regarding Evidence-Based Practices in Treating Communication Disorders

Pages 105-137
اسراء سعـود عبيـد المـزينـي; فراس بـن احـمد الطقـاطقـة

6.

تَصـَوُّرٌات معلمات التعليم العام حول مُؤِشّرات التعرف على الطالبات تحت خطر صعوبات التعلم في مـدينـة مكــة المكـرمـة Perceptions of General Education Teachers on Indicators of Identifying Students at Risk of Learning Difficulties in the Holy City of Makkah

Pages 138-182
ريناد عبــد اللــه القحطــانــي; لمى عبـد الحكــيم سحــــاب

7.

The extent of possession Resource room Teachers the Cognitive Competencies associated with strategies for teaching arithmetic skills to students with dyscalculia in light of a number of variables (a survey study in the city of Amman)

Pages 1-44
Afnan Abdulhafez Aldayyat

8.

Educators' Attitudes Toward Inclusive Education in Saudi Arabia: A Literature Review

Pages 45-63
Saleh Abdullah Alzahrani; Emad Hassan Alkadi

9.

The Role of AI in Enhancing Expressive Language in Intellectually Disabled Children دور الذكاء الاصطناعي في تعزيز اللغة التعبيرية لدى الأطفال ذوي الإعاقات الفكرية

Pages 64-88
Hanadi Hussain Alqahtani