iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 17, Issue 62.1 - Serial Number 1, July 2024
1
النشرة
View Article
|
PDF
1.47 MB
|
View on SCiNiTO
2
قيـاس الاحتياجات التدريبية للطالبات المعلمات بقسم التربية الخاصة والموهبة بجامعة الإمارات وفـق بعـض المتغـــيرات Measuring the training needs of female student teachers in Special and gifted Education Department at the UAE University according to some variables
Page
1-34
اشرف محمـد مصطفـى; عوشة أحــمد المهـيري; فاطمة الكثـــيري; شهد الصيعـــــري
View Article
|
PDF
1.61 MB
|
View on SCiNiTO
3
الـقدرة التنبؤيـة لقلق المستقـبل في تقرير المصـير لـذوي الإعـاقـة البصـريـة فـي عمــان The Predictive Ability of Future Anxiety to Self-Determination for the Visually Impaired in Amman
Page
35-69
زينب اسعـد محمـد عـويسـات; عصام عبـداللــه الجــدوع
View Article
|
PDF
1 MB
|
View on SCiNiTO
4
خدمات الدعم المقدمة للطلبة ذوي الإعاقات النمائية في التعليم الجامعي: مراجعة منهجية Support Services Provided to Students with Developmental Disabilities at University Education: A Systematic Review
Page
70-104
الاء بــرهــــان خــوجــــه; شروق سليمـان الــرميخــان
View Article
|
PDF
1.08 MB
|
View on SCiNiTO
5
درجـــة معــرفــة معلِّمــي تــدريبــات النُّطــق بالممارسَـات المستنِـدَة على الأدلّـَة والبراهـين في عـلاج اضطـرابـات التـواصُــل Speech therapists’ Level of Knowledge Regarding Evidence-Based Practices in Treating Communication Disorders
Page
105-137
اسراء سعـود عبيـد المـزينـي; فراس بـن احـمد الطقـاطقـة
View Article
|
PDF
833.21 K
|
View on SCiNiTO
6
تَصـَوُّرٌات معلمات التعليم العام حول مُؤِشّرات التعرف على الطالبات تحت خطر صعوبات التعلم في مـدينـة مكــة المكـرمـة Perceptions of General Education Teachers on Indicators of Identifying Students at Risk of Learning Difficulties in the Holy City of Makkah
Page
138-182
ريناد عبــد اللــه القحطــانــي; لمى عبـد الحكــيم سحــــاب
View Article
|
PDF
1.49 MB
|
View on SCiNiTO
7
The extent of possession Resource room Teachers the Cognitive Competencies associated with strategies for teaching arithmetic skills to students with dyscalculia in light of a number of variables (a survey study in the city of Amman)
Page
1-44
Afnan Abdulhafez Aldayyat
View Article
|
PDF
539.14 K
|
View on SCiNiTO
8
Educators' Attitudes Toward Inclusive Education in Saudi Arabia: A Literature Review
Page
45-63
Saleh Abdullah Alzahrani; Emad Hassan Alkadi
View Article
|
PDF
403.51 K
|
View on SCiNiTO
9
The Role of AI in Enhancing Expressive Language in Intellectually Disabled Children دور الذكاء الاصطناعي في تعزيز اللغة التعبيرية لدى الأطفال ذوي الإعاقات الفكرية
Page
64-88
Hanadi Hussain Alqahtani
View Article
|
PDF
475.6 K
|
View on SCiNiTO