EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 125, Issue 5, January 2024, Page 1330-1800  XML

1

Using online applications based - activities on ‎improving EFL oracy skills of primary Language ‎school pupils

Page 3-26
Amina Elsayed .‎ Elmasry

2

Developing Primary Stage Pupils' EFL Vocabulary ‎Learning, Grammar Performance and their ‎Engagement through a Flipperentiated Instruction ‎Web-based Program

Page 27-54
Ehab Kamal Moselhy Masoud

3

Improving EFL Preparatory Stage Students' Listening Skills and Motivation through Computer-Based Interactive Multimedia Program

Page 55-86
Rana Samir Mahmoud Mahmoud Kandeel

4

The Effect of Video-Based Computer Mediated Conversation Program to Develop EFL Prep Stage Students Oral Performance

Page 87-108
Raefa Ahmed Mohamed Gad

5

An interactive listening strategies-based program to develop EFL listening comprehension skills of preparatory stage students and their self-efficacy

Page 109-128
Dina Ahmed Mohamed Elshawa

6

Enhancing EAP students’ Academic Writing Skills and Self Efficacy Through Online Creative Writing Skills based program

Page 129-146
Reda Mahfouz Elagamy Ahmed

7

The Impact of an Interactive Multimedia Program on Improving EFL Speaking Skills of Preparatory Stage Students and their Motivation towards Learning

Page 147-178
Rana Samir Mahmoud Mahmoud Kandeel

8

Using Video-Based Computer Mediated Conversation Program to Enhance EFL Preparatory Stage Students Motivation

Page 179-198
Raefa Ahmed Mohamed Gad

9

Efficacité de stratégie du POCRE dans le développement de la fluidité lecturale créative en français auprès des étudiants de la Faculté de Pédagogie

Page 199-226
Fatma Abdel-kader Eldemerdash

10

The Effectiveness of a program based on the Six thinking hats model in enhancing EFL Creative writing skills of secondary stage students and their creative thinking

Page 227-250
Mona Ahmed Mohaseb

11

Utilisation de la lecture stratégique collaborative pour développer les compétences de la compréhension en lecture et le goût de lire en FLE auprès des étudiants du cycle secondaire à Al Azhar

Page 250-275
Hanaa Elsayed Mohrez Mohamed

12

متطلبات تحقيق جودة البحث العلمي بجامعة الكويت

Page 1377-1404
ملاك دعسان لافي ثامر حمد البرازي

13

عمليات ما وراء المعرفة وعلاقتها بالتفكير التأملى لدى طلاب كلية التربية ‏

Page 1405-1432
منى عبد السلام إبراهيم الشيخ

14

إستراتيجية مقترحة قائمة على التحليل الدلالي لتنمية مهارات فهم النصوص الأدبية ‏ لدى طالبات المرحلة الثانوية

Page 1433-1458
مي إبراهيم إبراهيم الدسوقي حامد زرمبة

15

الإسهامات المتوقعة للإعلام الرقمي في تعزيز الأمن ‏الفكري لدى الشباب الجامعي ( مهام جديدة في رسالة الجامعة)‏

Page 1459-1477
نانيس محمد حامد إسماعيل

16

تطوير مناهج الأحياء في ضوء نظرية المرونة المعرفية ‏لتنمية التفكير التوليدي والفهم العميق لدى طلاب ‏المرحلة الثانوية

Page 1477-1506
نهال محمد جمال سعد اللاوندى

17

الانتباه والوظائف التنفيذية ببطارية ‏NEPSY II‏ وعلاقتها بالعبء الادراكي في ضوء نموذج الاستجابة للتدخل لدى ذوي اضطراب الانتباه مع فرط ‏النشاط من تلاميذ الصف الرابع الابتدائي

Page 1507-1530
هاجر عادل التابعي إبراهيم.‏

18

تقويم كفايات تدريس الكيمياء عبر المنصات التعليمية في ضوء متطلبات الأهداف المهارية بالمرحلة الثانوية

Page 1531-1556
هبه عادل احمد قاسم ‏

19

استخدام الرحلات المعرفية عبر الويب في تصويب ‏التصورات الخطأ في الفيزياء لدى طلاب المرحلة الثانوية

Page 1557-1576
هنــد عــلاء الديــن شحــاتة

20

متطلبات تطوير أداء مديري مدارس التَّعليم الثَّانوي ‏الصِّناعي على ضوء عصر التَّحوُّل الرقمي ‏" دراسة ميدانية بمحافظة الدقهلية "‏

Page 1577-1602
هويدا أحمد عبد اللَّطيف سمرة

21

فلسفة القيادة التشاركية وانعكاساتها على الانتماء ‏للمؤسسة التعليمية في المجتمع الفلسطينى

Page 1603-1630
ولاء بدر خضر