EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 27, Issue 2, January 2024  XML

1

نشرة العدد

Page 1-10

2

استخدام استراتيجية البنتاجرام فى تدريس الرياضيات لتنمية الذكاء المنطقى الرياضى والكفاح المنتج لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية Using the Pentagram Strategy in Teaching Mathematics to Develop Logical Mathematical Intelligence and Productive Struggle among Preparatory Stage Students

Page 10-74
على محمد غريب عبدالله

3

برنامج قائم على نظرية العبء المعرفي في تدريس مناهج الرياضيات المطوّرة لتنمية الاستيعاب المفاهيمي والحس الكسري لدى تلاميذ الصف الرابع ذوي صعوبات تعلم الرياضيات A program Based on Cognitive Load Theory for Teaching Mathematics Curricula Developed to Develop Conceptual Understanding and Fractional Sense among Fourth Grade Students with Mathematics Learning Disabili

Page 75-142
أسامة محمود محمد محمد الحنان

4

أثر نموذج مقترح قائم على التعلم السريع لتدريس الرياضيات على تنمية التفكير التأملي والرغبة المنتجة لدى طالبات الصف الأول المتوسط The Effect of A Proposed Model Based on Accelerated Learning for Teaching Mathematics on Developing Reflective Thinking and Productive Disposition of First Grade Intermediate Female Students

Page 142-193
أسماء بنت أحمد بن يحيى المسرحي; حنان أحمد يحيى السعيدي

5

عادات العقل وعلاقتها بالممارسات التدريسية لدى معلمي الرياضيات بمدينة نجران Habits of mind and their relationship to the teaching practices of mathematics teachers in the city of Najran

Page 194-229
عبير إبراهيم أحمد المالكي; سامي مصبح غرمان الشهري

6

صعوبات تعليم الرياضيات عن بُعد في التعليم العام ــ منصة "مدرستي" نموذجًا ــ من وجهة نظر المعلمين والمعلمات Difficulties teaching mathematics distance; public education - "Madrasati" platform as an example - from the point of view of male and female teachers

Page 230-272
ناصر بن فهيد الغربي; محمد بن صنت الحربي

7

واقع استخدام معلمي الرياضيات بالمرحلة الابتدائية للأنشطة الإثرائية لحل مسائل مهارات التفكير العليا عبر منصة مدرستي The Reality of Using Enrichment Activities for Elementary School Mathematics Teachers to Solve Higher-Order Thinking Skills Math Problems Through the Madrasati Platform

Page 273-291
أمين عبد الله محمد العدواني; عبدالملك بن مسفر المالكي; سلطان بن سفر المالكي