EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 27, Issue 3, April 2024  XML

1

نشرة العدد

Page 1-10

2

فاعلية نموذج تيباك (TPACK) في تدريس الرياضيات على تنمية مهارات التفكير عالي الرتبة وإدارة الذات لدى طلاب الصف الأول الثانوي العام The effectiveness of the TPACK model in teaching mathematics to Develop higher-order thinking and self-management skills for first year secondary school students

Page 11-65
سيد محمد عبد الله عبد ربه

3

أثر برنامج قائم على التصور الديناميكي وفق مبادئ أنشطة استنباط النموذج (Model- Eliciting Activities) على الثقافة الإحصائية لدى طالبات الصف العاشر في ضوء فهمهن القرائي الرياضي The impact of a program based on the dynamic visualization according to Model Eliciting Activities principles on the statistical literacy of tenth grade students in light of their mathematical reading

Page 66-104
أسماء سعيد محمد الحكماني; محمد سعيد الغافري

4

إطار تصميم تعليمي شامل لتخطيط أنشطة مدرسية لمعلمي الرياضيات وتأثيرها في الارتقاء بمهارات ريادة الأعمال من أجل الاعتماد الذاتي المستدام لطلاب المرحلة الأساسية A comprehensive instructional design framework to plan school activities for mathematics teachers and their impact on Improving Entrepreneurship Skills for Sustainable Self-Reliance for basic stage students

Page 105-205
مروة نبيل عبد النبي الاحول

5

برنامج قائم على التعلم الخبراتي لتنمية القدرة على دعم الكفاح المُنتِج في الرياضيات والرشاقة المعرفية لدى الطلاب المعلمين بكلية التربية A Program Based on Experiential Learning to Develop The Ability of Supporting the Productive Struggle in Mathematics and Cognitive Agility for Student Teachers in the Faculty of Education.

Page 206-253
هبة محمد محمود عبد العال; محمد سيد أحمد عبده عبد العال

6

فاعلية نموذج كولب للتعلم الخبراتى في تنمية التفكير المنتج والاستمتاع بتعلم الرياضيات لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية The effectiveness of Kolb’s model of experiential learning for developing productive thinking and enjoyment of learning mathematics among prep school pupils

Page 254-296
مها على محمد حسن

7

أثر استراتيجية التفكير فوق المعرفي في تدريس الرياضيات علي تنمية الرغبة المنتجة لدي تلاميذ المرحلة الإعدادية The effect of metacognitive thinking strategy in teaching mathematics on developing productive desire of preparatory stage students

Page 297-331
إيمان السعيد عبد الحميد نصر; علي عبدالرحيم علي حسانين; ولاء عاطــف محمد كــامل