iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 27, Issue 3, April 2024
1
نشرة العدد
Page
1-10
View Article
|
PDF
761.42 K
|
View on SCiNiTO
2
فاعلية نموذج تيباك (TPACK) في تدريس الرياضيات على تنمية مهارات التفكير عالي الرتبة وإدارة الذات لدى طلاب الصف الأول الثانوي العام The effectiveness of the TPACK model in teaching mathematics to Develop higher-order thinking and self-management skills for first year secondary school students
Page
11-65
سيد محمد عبد الله عبد ربه
View Article
|
PDF
970.92 K
|
View on SCiNiTO
3
أثر برنامج قائم على التصور الديناميكي وفق مبادئ أنشطة استنباط النموذج (Model- Eliciting Activities) على الثقافة الإحصائية لدى طالبات الصف العاشر في ضوء فهمهن القرائي الرياضي The impact of a program based on the dynamic visualization according to Model Eliciting Activities principles on the statistical literacy of tenth grade students in light of their mathematical reading
Page
66-104
أسماء سعيد محمد الحكماني; محمد سعيد الغافري
View Article
|
PDF
675.92 K
|
View on SCiNiTO
4
إطار تصميم تعليمي شامل لتخطيط أنشطة مدرسية لمعلمي الرياضيات وتأثيرها في الارتقاء بمهارات ريادة الأعمال من أجل الاعتماد الذاتي المستدام لطلاب المرحلة الأساسية A comprehensive instructional design framework to plan school activities for mathematics teachers and their impact on Improving Entrepreneurship Skills for Sustainable Self-Reliance for basic stage students
Page
105-205
مروة نبيل عبد النبي الاحول
View Article
|
PDF
1.85 MB
|
View on SCiNiTO
5
برنامج قائم على التعلم الخبراتي لتنمية القدرة على دعم الكفاح المُنتِج في الرياضيات والرشاقة المعرفية لدى الطلاب المعلمين بكلية التربية A Program Based on Experiential Learning to Develop The Ability of Supporting the Productive Struggle in Mathematics and Cognitive Agility for Student Teachers in the Faculty of Education.
Page
206-253
هبة محمد محمود عبد العال; محمد سيد أحمد عبده عبد العال
View Article
|
PDF
714.29 K
|
View on SCiNiTO
6
فاعلية نموذج كولب للتعلم الخبراتى في تنمية التفكير المنتج والاستمتاع بتعلم الرياضيات لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية The effectiveness of Kolb’s model of experiential learning for developing productive thinking and enjoyment of learning mathematics among prep school pupils
Page
254-296
مها على محمد حسن
View Article
|
PDF
646.07 K
|
View on SCiNiTO
7
أثر استراتيجية التفكير فوق المعرفي في تدريس الرياضيات علي تنمية الرغبة المنتجة لدي تلاميذ المرحلة الإعدادية The effect of metacognitive thinking strategy in teaching mathematics on developing productive desire of preparatory stage students
Page
297-331
إيمان السعيد عبد الحميد نصر; علي عبدالرحيم علي حسانين; ولاء عاطــف محمد كــامل
View Article
|
PDF
673.79 K
|
View on SCiNiTO