iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 14, Issue 1, June 2024, Page 1-320
1
سيكولوجية التعافى وفقا لنموذج (IZOF) للمناطق الفردية للاداء الأمثل The psychology of recovery at the Individual Zones of Optimal Performance (IZOF) model
Page
9-28
مجدى حسن يوسف عبد الرحمن يوسف عبد الرحمن
View Article
|
PDF
500.54 K
|
View on SCiNiTO
2
تأثير برنامج تأهيلي حركي باستخدام الكيروبراكتيك على مصابي الم أسفل الظهر المزمن من الرياضيين "The effect of a movement rehabilitation program using chiropractic on athletes with chronic low back pain"
Page
29-50
عبدالرحمن منصور عبدالجابر
View Article
|
PDF
459.21 K
|
View on SCiNiTO
3
ممارسة الرياضة البدنية وعلاقتها بالوعي الصحي والغذائي لطلاب جامعة كفرالشيخ Physical exercise and its relationship to health and nutritional awareness for students of Kafr El-Sheikh University
Page
51-79
محمد وجيه سكر; حماده محمد طلبه زايد; بسمة علاء علي عيد; رضا البدراوى
View Article
|
View on SCiNiTO
4
دراسة واقع الاستثمار فى أنشطة السياحة الترويحية بمحافظة كفر الشيخ. Studying the reality of investment in recreational tourism activities in Kafr El-Sheikh Governorate.
Page
80-105
ا.د صبحي محمد سراج; أحمد مصباح فتوح الشريف; محمود متولي محمد حسين
View Article
|
View on SCiNiTO
5
إستراتيجية الدعائم التعليمية وتأثيرها علي مستوي بعض الكفايات التدريسية وخفض قلق الأختبار لدي طالبات كلية التربية الرياضية The strategy of educational pillars and its impact on the level of some teaching competencies and reducing test anxiety among female students of the Faculty of Physical Education
Page
106-150
عبير شاكر صبري ابوهيبة
View Article
|
PDF
11.84 MB
|
View on SCiNiTO
6
فاعلية إسلوب النمذجة المدعم بتقنية رمز الاستجابة السريعة علي تعلم بعض مهارات إستخدام الأدوات في التمرينات الايقاعية The effectiveness of the modeling method supported by QR code technology on learning some skills of using tools in rhythmic exercises
Page
157-178
إسلام رافت; ماجدة ابو اليزيد الغباشي
View Article
|
View on SCiNiTO
7
تأثير التعليم المتمايز في إكساب الكفايات التدريسية للطالب المعلم بكلية التربية الرياضية جامعة كفر الشيخ The effect of differentiated education on providing the teaching competencies of the student teacher at the Faculty of Physical Education, Kafr El-Sheikh University
Page
188-209
محمد عبدالسلام أبورية; احمد السعيد عبدالفتاح الجلمة; محمود طبنجة
View Article
|
View on SCiNiTO
8
تأثير برنامج تدريبي وفقاً لإستراتيجيه كنسولوجيه علي المستوي الرقمي لسباحي 100 متر فراشه The effect of a training program according to a canonical strategy on the digital level for 100-meter butterfly swimmers
Page
209-236
ا.د اشرف ابراهيم احمد عبد القادر; Wahid Sobhy Abd-Elghaffar khedr; د/ احمد ابراهيم احمد شلبي; Mohamed Elboredy
View Article
|
View on SCiNiTO
9
تأثير إستخدام التعلم النقال في تنمية بعض جوانب تعلم مهارات كرة القدم بدرس التربية الرياضية The effect of using mobile learning on the development of some aspects of learning football skills in the physical education lesson
Page
237-261
ا.د محمود ابراهيم عبد العزيز طه; احمد محمد عبدالفتاح سيد الاهل; احمد السعيد عبدالفتاح الجلمة; علاء أحمد أحمد يوسف
View Article
|
View on SCiNiTO
10
أثر استخدام الألعاب التعليمية الحركية على تنمية مهارة تكوين الاشكال الهندسية لطفل الروضة The effect of using kinetic educational games on the development of the skill of forming geometric shapes for the kindergarten child
Page
262-289
وسام علاء محمد السعودي المنشاوي
View Article
|
View on SCiNiTO
11
برنامج حركي مقترح وأثره على بعض المتغيرات البيوكينماتيكية لنمط دقة الرمي لدى الأطفال من4- 6 سنوات The proposed motor program and its effect on some biomechanical variables of the throwing accuracy pattern in children aged 4-6 years.
Page
290-312
ندى مصطفى متولي أحمد; ا.د امال جابر متولي شرارة; نجلاء محمد السعودي; أحمد محمد رضا عبدالصمد دراج
View Article
|
View on SCiNiTO
12
تأثير استخدام استراتيجية التعلم المعكوس علي تحسين شكل الأداء الفني لبعض مهارات العاب القوي لدي تلاميذ المرحلة الإعدادية The effect of using the flipped learning strategy on improving the technical performance of certain athletic skills among middle school students.
Page
313-336
فاطمه محمد ابوزيد عمر عمر
View Article
|
View on SCiNiTO