iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 31, Issue 1, June 2024, Page 1-328
1
الشفقة بالذات وعلاقتها بالصلابة النفسية لدى أمهات أطفال الروضة ذوي الإعاقة العقلية البسيطة Self-Compassion and Its Relation to Psychological Hardness among Mothers of Kindergarten Children with Mild Mental Disabilities
Page
1-45
أمل محمد حسونة; شرين محمد دسوقي; منى محمد إبراهيم هبد; آية أسامة حسن حسن رخا
View Article
|
PDF
948.22 K
|
View on SCiNiTO
2
الخصائص السيكومترية لمقياس مهارة الوعي الفونولوجي لدى أطفال الروضة المعرضين لخطر صعوبات التعلم Psychometrics properties of the phonological awarenes skill among kindergarten children at risk of learning difficulties
Page
46-78
منى جابر محمد رضوان; ماريانا نادي عبد المسيح; ميرنا خالد محمد يونس
View Article
|
PDF
865.62 K
|
View on SCiNiTO
3
فعالية برنامج تدريبي قائم على الأنشطة الفنية لتحسين التآزر البصري الحركي لأطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم The effectiveness of a training program based on artistic activities to improve children’s Visual-Motor Synergy for Kindergarten children with learning difficulties
Page
79-158
منى جابر محمد رضوان; ماريانا نادي عبد المسيح; داليا أحمد صالح العاصي; نورهان المهدي أبو زيد الكرداوي
View Article
|
PDF
1.42 MB
|
View on SCiNiTO
4
الخصائص السيكومترية لمقياس الشفقة بالذات لأمهات أطفال الروضة ذوي الإعاقة العقلية البسيطة Psychometric Properties of the Self-Compassion Scale for Mothers of Kindergarten Children with Mild Mental Disabilities
Page
159-202
أمل محمد حسونة; شرين محمد دسوقي; منى محمد إبراهيم هبد; آية أسامة حسن حسن رخا
View Article
|
PDF
1.29 MB
|
View on SCiNiTO
5
فعالية برنامج تدريبي قائم على منهج منتسوري لتحسين الانتباه لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم The effectiveness of a Training a program based on the Montessori Curriculum to improve the attention among kindergarten children with learning disabilities
Page
203-269
منار شحاتة محمود أمين; ماريانا نادي عبد المسيح; إيمان نصر الدين نوفل
View Article
|
PDF
1.54 MB
|
View on SCiNiTO
6
فعالية برنامج تأهيلي تخاطبي في تنمية اللغة التعبيرية لدى الأطفال زارعي القوقعة السمعية الإلكترونية في مرحلة ما قبل المدرسة Effectiveness of a conversational rehabilitation program to develop the expressive language of pre-school children with cochlear Implants.
Page
270-328
منى جابر محمد رضوان; وسام علي السيد البنا; خالد عوض إبراهيم أحمد الزكي
View Article
|
PDF
1.24 MB
|
View on SCiNiTO