iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 18, Issue 63.1, September 2024
1
النشرة
Page
1-10
View Article
|
PDF
1.14 MB
|
View on SCiNiTO
2
مـدى وعـي المعلمــات بالاستراتيجيـات السمعيـة المساهمـة في تنمية مهـارات السمع والكـلام للتلميـذات ضعيفــات السمــع
Page
1-28
وعد بنــت علــي الجميعــي
View Article
|
PDF
801.83 K
|
View on SCiNiTO
3
فعـاليــة بـرنـامـج تـدريبـي قـائـم علـى الواقـع المعـزز لتحســين الادراك الحسـي للتـلاميـذ ذوي الاعـاقـة السمعيـة The Effectiveness of a Training program Based on Augmented Reality to Development the Sensory Perception for Students with Deaf Hearing Impaired
Page
29-59
مني فرحـات إبـراهيـم جـريــش
View Article
|
PDF
901.37 K
|
View on SCiNiTO
4
مستوى معرفة معلمي التعليم العام بالممارسات المبنيـة على الأدلـة فـي مجال صعوبـات التعلـم فــي منطقــة القصيــم The Level of General Education Teachers Knowledge of Evidence-Based Practices (EBP) in the field of Learning Disabilities in Qassim Region
Page
60-103
محمد بـن أحمـد العبيــد; روان بنـت محمـد أبـا الخيــل
View Article
|
PDF
1.38 MB
|
View on SCiNiTO
5
التحديـات التي تواجه الأمهات من خلال تجاربهن في تربية أبنائهن من ذوي اضطراب التوحد في الأردن (دراســة نــوعيــــة) Challenges facing mothers through the experiences of raising children with Children with Autism Spectrum Disorder in Jordan (A Qualitative Study)
Page
104-134
سهام ريـــاض الخفـــش
View Article
|
PDF
803.54 K
|
View on SCiNiTO
6
مستوى معرفة واستخدام معلمات التعليم العام لاستراتيجية التدريس المتمايز مع التلميذات ذوات صعوبات التعلم ومعوقاتها The level of general education teachers’ knowledge and use of the differentiated teaching strategy with students with learning difficulty and their obstacles
Page
135-173
ضحى سمحان الدوسري; فوزة علــي الــزميــع
View Article
|
PDF
708.03 K
|
View on SCiNiTO
7
Phenomenological Insights into Self-Determination Among Saudi Employed Adults with Intellectual Disabilities
Page
1-52
عبدالرحمن الزارع
View Article
|
View on SCiNiTO