EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 18, Issue 63.1, September 2024  XML

1

النشرة

Page 1-10

2

مـدى وعـي المعلمــات بالاستراتيجيـات السمعيـة المساهمـة في تنمية مهـارات السمع والكـلام للتلميـذات ضعيفــات السمــع

Page 1-28
وعد بنــت علــي الجميعــي

3

فعـاليــة بـرنـامـج تـدريبـي قـائـم علـى الواقـع المعـزز لتحســين الادراك الحسـي للتـلاميـذ ذوي الاعـاقـة السمعيـة The Effectiveness of a Training program Based on Augmented Reality to Development the Sensory Perception for Students with Deaf Hearing Impaired

Page 29-59
مني فرحـات إبـراهيـم جـريــش

4

مستوى معرفة معلمي التعليم العام بالممارسات المبنيـة على الأدلـة فـي مجال صعوبـات التعلـم فــي منطقــة القصيــم The Level of General Education Teachers Knowledge of Evidence-Based Practices (EBP) in the field of Learning Disabilities in Qassim Region

Page 60-103
محمد بـن أحمـد العبيــد; روان بنـت محمـد أبـا الخيــل

5

التحديـات التي تواجه الأمهات من خلال تجاربهن في تربية أبنائهن من ذوي اضطراب التوحد في الأردن (دراســة نــوعيــــة) Challenges facing mothers through the experiences of raising children with Children with Autism Spectrum Disorder in Jordan (A Qualitative Study)

Page 104-134
سهام ريـــاض الخفـــش

6

مستوى معرفة واستخدام معلمات التعليم العام لاستراتيجية التدريس المتمايز مع التلميذات ذوات صعوبات التعلم ومعوقاتها The level of general education teachers’ knowledge and use of the differentiated teaching strategy with students with learning difficulty and their obstacles

Page 135-173
ضحى سمحان الدوسري; فوزة علــي الــزميــع

7

Phenomenological Insights into Self-Determination Among Saudi Employed Adults with Intellectual Disabilities

Page 1-52
عبدالرحمن الزارع