EKB Journal Management System

1.

النشرة


2.

درجة استعداد جامعة جدة لدمج الطلبة ذوي الإعاقة من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس والإداريين Students with Disabilities from the Perspective of Faculty Members and Administrators

Pages 1-30
فراس احمـد سلـيم الطقاطقـة

3.

درجـة امتـلاك مديـري ومديـرات مـدارس التعليـم الأسـاسـي للكفـايات القيادية بإدارة برنامج صعوبات التعلم في مدارسـهم مـن وجهـة نظـر معلمـي ومعلمـات صعـوبـات التعــلم The Degree to Which Basic Education School Principals and Principals Possess Leadership Competencies in Managing the Learning Disabilities Program in Their Schools, From the Point of View

Pages 31-65
جوخة بنــت سالـم الكلبانيـة; امينة بنـت حمـود المقـرشيــة

4.

اضطـرابـات النـوم وعلاقتهـا بالمشكـلات السلـوكيـة لــدى ذوي الإعــاقــــة الــذهنيــة Sleep Disorders and Their Relationship to Behavioral Problems in Individuals with Intellectual Disabilities

Pages 66-122
اماني عبـد اللـه ضويحـي المطيـري; مريم عيسـى الشـيراوي; ود حســين داغستــانــي

5.

فعـاليـة مـدخل مسرحــة المنـاهــج فـي تنميــة بعـض المهــارات الاجتمــاعيــة لدى تلميذات صعوبات التعلم بالمرحلة الابتدائية The effectiveness of the curriculum drama approach in developing some social skills among female students with learning difficulties in the primary stage

Pages 123-174
راقع بــن محمــد القحطــانــي; امل علـي زايــد اليـامـي

6.

الاحتيـاجـات التدريبيـة اللازمـة لمعلمـي التعليـم العـام ضمـن بيئـة التعليـم الدامـج في المـدارس الحكـوميـة مــن وجهــة نظــرهــم Training needs for general education teachers within the inclusive education environment in government schools from their point of view

Pages 175-208
حسام الفتيــــــاني

7.

تـأثيـر دافعية الإنجاز علـى القـدرة التنبؤـية للـوظائـف التنفيذيـة لدى الطلبـة الموهوبيـن فـي مدارس الملـك عبداللـه الثانـي للتميـز The Impact of Achievement Motivation on the Predictive Ability of Executive Functions among Gifted Students at King Abdullah II Schools for Excellence

Pages 209-243
شامة يحيـى بـدر الحــديــد; نبيل حسـين علـي حسينـات