iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 18, Issue 64.1 - Serial Number 64, November 2024
1
النشرة
View Article
|
PDF
1.45 MB
|
View on SCiNiTO
2
درجة استعداد جامعة جدة لدمج الطلبة ذوي الإعاقة من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس والإداريين Students with Disabilities from the Perspective of Faculty Members and Administrators
Page
1-30
فراس احمـد سلـيم الطقاطقـة
View Article
|
PDF
856.05 K
|
View on SCiNiTO
3
درجـة امتـلاك مديـري ومديـرات مـدارس التعليـم الأسـاسـي للكفـايات القيادية بإدارة برنامج صعوبات التعلم في مدارسـهم مـن وجهـة نظـر معلمـي ومعلمـات صعـوبـات التعــلم The Degree to Which Basic Education School Principals and Principals Possess Leadership Competencies in Managing the Learning Disabilities Program in Their Schools, From the Point of View
Page
31-65
جوخة بنــت سالـم الكلبانيـة; امينة بنـت حمـود المقـرشيــة
View Article
|
PDF
1.05 MB
|
View on SCiNiTO
4
اضطـرابـات النـوم وعلاقتهـا بالمشكـلات السلـوكيـة لــدى ذوي الإعــاقــــة الــذهنيــة Sleep Disorders and Their Relationship to Behavioral Problems in Individuals with Intellectual Disabilities
Page
66-122
اماني عبـد اللـه ضويحـي المطيـري; مريم عيسـى الشـيراوي; ود حســين داغستــانــي
View Article
|
PDF
1.28 MB
|
View on SCiNiTO
5
فعـاليـة مـدخل مسرحــة المنـاهــج فـي تنميــة بعـض المهــارات الاجتمــاعيــة لدى تلميذات صعوبات التعلم بالمرحلة الابتدائية The effectiveness of the curriculum drama approach in developing some social skills among female students with learning difficulties in the primary stage
Page
123-174
راقع بــن محمــد القحطــانــي; امل علـي زايــد اليـامـي
View Article
|
PDF
1.14 MB
|
View on SCiNiTO
6
الاحتيـاجـات التدريبيـة اللازمـة لمعلمـي التعليـم العـام ضمـن بيئـة التعليـم الدامـج في المـدارس الحكـوميـة مــن وجهــة نظــرهــم Training needs for general education teachers within the inclusive education environment in government schools from their point of view
Page
175-208
حسام الفتيــــــاني
View Article
|
PDF
887.47 K
|
View on SCiNiTO
7
تـأثيـر دافعية الإنجاز علـى القـدرة التنبؤـية للـوظائـف التنفيذيـة لدى الطلبـة الموهوبيـن فـي مدارس الملـك عبداللـه الثانـي للتميـز The Impact of Achievement Motivation on the Predictive Ability of Executive Functions among Gifted Students at King Abdullah II Schools for Excellence
Page
209-243
شامة يحيـى بـدر الحــديــد; نبيل حسـين علـي حسينـات
View Article
|
PDF
1.02 MB
|
View on SCiNiTO