EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 18, Issue 64.2, November 2024  XML

1

النشرة


2

العـزو السبـبي وعـلاقتـه بخبـرات الإسـاءة لـــدى الطلبـــة ذوي صعـــوبـــات التعـــلم The Causal Attribution and its Relationship to Abuse Experiences Among Students with Learning Disabilities

Page 1-35
ختام مصطفــى احمــد البعــول; محمد عمـــر أبـــو الـــرب

3

أثـر اللعـب الإيهامـي في تنميـة التخيـل الإبداعـي لـدى أطفـال الـروضــة فـي مـدينـة عمــان The Impact of Pretend Play in the Development of Creative Imagination of Kindergarten Children in Amman

Page 36-96
صباح حسـين حمـزة العجيلـي; فريدة سليمـان أحمـد أبــورمـان

4

تأثير ممارسات التعليم الشامل على احترام الذات لدى الطلاب والشعور بالانتماء في الفصل الدراسي والمجتمع المدرسي: مراجعة منهجية The effect of inclusive education on students with disabilities' self-respect and sense of belonging in the classroom and school community: A systematic review

Page 97-113
علياء جمــال حمــــدي; هاجر عبـد الكريـم الهميلـي; ليلي محمــد فقيهــــي

5

فــاعليــة تطبيــق Exercise Buddy فـي تنميــة المهــارات الحركيــة الكبيــرة للأطفـــال ذوي اضطـــراب طيـــف التـــوحـــد The Effectiveness of Using (Exercise Buddy) application to Develop Motor Skills of Children with Autism Spectrum Disorder

Page 114-159
فايز عــاجينــي; لمي عبــد الحكيــم سحــاب; مرام بنت عيضة مسعود السواط

6

البرامـج التعليمية المساندة لذوي اضطراب طيف التوحد وعلاقتها بخفض السلوكيات النمطية التكـراريـة من وجهـة نظـر معلميهـم فـي مـدينـة مكـة المكـرمــة Supportive educational programs for people with autism spectrum disorder and their relationship to reducing repetitive stereotypical behaviors from the point of view of their teachers in the city of Makah City.

Page 160-223
فيصل يحيـى العـامــري; خالد عـوض مفـرج الهـذلـي