iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 18, Issue 64.2, November 2024
1
النشرة
View Article
|
PDF
1.44 MB
|
View on SCiNiTO
2
العـزو السبـبي وعـلاقتـه بخبـرات الإسـاءة لـــدى الطلبـــة ذوي صعـــوبـــات التعـــلم The Causal Attribution and its Relationship to Abuse Experiences Among Students with Learning Disabilities
Page
1-35
ختام مصطفــى احمــد البعــول; محمد عمـــر أبـــو الـــرب
View Article
|
PDF
846.91 K
|
View on SCiNiTO
3
أثـر اللعـب الإيهامـي في تنميـة التخيـل الإبداعـي لـدى أطفـال الـروضــة فـي مـدينـة عمــان The Impact of Pretend Play in the Development of Creative Imagination of Kindergarten Children in Amman
Page
36-96
صباح حسـين حمـزة العجيلـي; فريدة سليمـان أحمـد أبــورمـان
View Article
|
PDF
1.48 MB
|
View on SCiNiTO
4
تأثير ممارسات التعليم الشامل على احترام الذات لدى الطلاب والشعور بالانتماء في الفصل الدراسي والمجتمع المدرسي: مراجعة منهجية The effect of inclusive education on students with disabilities' self-respect and sense of belonging in the classroom and school community: A systematic review
Page
97-113
علياء جمــال حمــــدي; هاجر عبـد الكريـم الهميلـي; ليلي محمــد فقيهــــي
View Article
|
PDF
909.96 K
|
View on SCiNiTO
5
فــاعليــة تطبيــق Exercise Buddy فـي تنميــة المهــارات الحركيــة الكبيــرة للأطفـــال ذوي اضطـــراب طيـــف التـــوحـــد The Effectiveness of Using (Exercise Buddy) application to Develop Motor Skills of Children with Autism Spectrum Disorder
Page
114-159
فايز عــاجينــي; لمي عبــد الحكيــم سحــاب; مرام بنت عيضة مسعود السواط
View Article
|
PDF
970.67 K
|
View on SCiNiTO
6
البرامـج التعليمية المساندة لذوي اضطراب طيف التوحد وعلاقتها بخفض السلوكيات النمطية التكـراريـة من وجهـة نظـر معلميهـم فـي مـدينـة مكـة المكـرمــة Supportive educational programs for people with autism spectrum disorder and their relationship to reducing repetitive stereotypical behaviors from the point of view of their teachers in the city of Makah City.
Page
160-223
فيصل يحيـى العـامــري; خالد عـوض مفـرج الهـذلـي
View Article
|
PDF
1.23 MB
|
View on SCiNiTO