EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 18, Issue 65.2 - Serial Number 65, November 2024  XML

1

النشرة

Page 1-10

2

العـوامـل المــؤثـرة في تطبيــق التعليـم الشـامـل في الولايات المتحدة الأمريكية والمملكة العربية السعودية Factors affecting the implementation of Inclusive education in the United States of America and the Kingdom of Saudi Arabia

Page 1-28
رنا الشهري

3

الضغوط النفسية لدى الأسر غير المستقرين اجتماعيا لـذوي الاعـاقـة الذهنيـة وفقـا لبعـض المتغـيرات The Psychological Stresses Among Socially Unstable Families of Individuals with Intellectual Disabilities According to some Variables

Page 29-80
مريم عيســى الشــيراوي; ود حســـين داغستــانــي; عواطف حمـود بلهـان العنـزي

4

مستوى مشاركة الوالدين في برامج صعوبات التعلم من وجهة نظر ‏معلمي صعوبات التعلم بمدينة جدة The Level Of Parental Participation In Learning Disabilities Programs From The Perspective Of LD Teachers In Jeddah.

Page 81-143
عبدالله سليـم عبـدالعزيـز الجـابـري; مهند غــازي عــابــد; لجين محمــود سنــــــدي

5

احتيـاجـات أسـر الطـلاب ذوي صعـوبـات التعلـم للخــدمــات الإرشــاديـــة والاستشـــاريـــة Families of Students with Learning Disabilities needs to Counseling Services and Advisory

Page 144-190
سامر بن عبد الحميـد الحسانـي; منصور معيـوض فريـج الحـارثي

6

واقـع توظيـف الألعـاب التعليميـة لتنميـة مهـارة الحسـاب لدى الطالبـات ذوات صعـوبات الحسـاب مـن وجــهة نظــر المعلمــات The reality of employing educational games to develop the arithmetic skill of students with arithmetic difficulties from their teacher's point of view.

Page 191-240
ريم محمـــود غـــريـــب; ابتهال علـي مهـدي اليـامـي

7

واقع المشكلات السلوكية لدى أطفال اضطراب فرط الحركة وتشتت الانتباه في مرحلة رياض الأطفال من وجهة نظر معلماتهم وأهم الصعوبات التي تواجههم The Reality Of Behavioral Problems In (ADHD) Children And Distraction In The Kindergarten Stage From The Point Of View Of Their Teachers And The Most Important Difficulties Facing Them

Page 237-284
حنين عسيري; محمد الجفال

8

أثر التعليم عن بعد على التواصل اللفظي للطلبة ذوي اضطراب طيف التوحد من وجهة نظر معلميهم The Impact of Distance Learning on the Verbal Communication of Students with Autism Spectrum Disorder: A Point of View of their Teachers

Page 285-322
مؤيد باواكد; فارس القحطاني