iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 18, Issue 65.2 - Serial Number 65, November 2024
1
النشرة
Page
1-10
View Article
|
PDF
1.64 MB
|
View on SCiNiTO
2
العـوامـل المــؤثـرة في تطبيــق التعليـم الشـامـل في الولايات المتحدة الأمريكية والمملكة العربية السعودية Factors affecting the implementation of Inclusive education in the United States of America and the Kingdom of Saudi Arabia
Page
1-28
رنا الشهري
View Article
|
PDF
515.08 K
|
View on SCiNiTO
3
الضغوط النفسية لدى الأسر غير المستقرين اجتماعيا لـذوي الاعـاقـة الذهنيـة وفقـا لبعـض المتغـيرات The Psychological Stresses Among Socially Unstable Families of Individuals with Intellectual Disabilities According to some Variables
Page
29-80
مريم عيســى الشــيراوي; ود حســـين داغستــانــي; عواطف حمـود بلهـان العنـزي
View Article
|
PDF
1.4 MB
|
View on SCiNiTO
4
مستوى مشاركة الوالدين في برامج صعوبات التعلم من وجهة نظر معلمي صعوبات التعلم بمدينة جدة The Level Of Parental Participation In Learning Disabilities Programs From The Perspective Of LD Teachers In Jeddah.
Page
81-143
عبدالله سليـم عبـدالعزيـز الجـابـري; مهند غــازي عــابــد; لجين محمــود سنــــــدي
View Article
|
PDF
1.57 MB
|
View on SCiNiTO
5
احتيـاجـات أسـر الطـلاب ذوي صعـوبـات التعلـم للخــدمــات الإرشــاديـــة والاستشـــاريـــة Families of Students with Learning Disabilities needs to Counseling Services and Advisory
Page
144-190
سامر بن عبد الحميـد الحسانـي; منصور معيـوض فريـج الحـارثي
View Article
|
PDF
1.26 MB
|
View on SCiNiTO
6
واقـع توظيـف الألعـاب التعليميـة لتنميـة مهـارة الحسـاب لدى الطالبـات ذوات صعـوبات الحسـاب مـن وجــهة نظــر المعلمــات The reality of employing educational games to develop the arithmetic skill of students with arithmetic difficulties from their teacher's point of view.
Page
191-240
ريم محمـــود غـــريـــب; ابتهال علـي مهـدي اليـامـي
View Article
|
PDF
1.37 MB
|
View on SCiNiTO
7
واقع المشكلات السلوكية لدى أطفال اضطراب فرط الحركة وتشتت الانتباه في مرحلة رياض الأطفال من وجهة نظر معلماتهم وأهم الصعوبات التي تواجههم The Reality Of Behavioral Problems In (ADHD) Children And Distraction In The Kindergarten Stage From The Point Of View Of Their Teachers And The Most Important Difficulties Facing Them
Page
237-284
حنين عسيري; محمد الجفال
View Article
|
PDF
1.08 MB
|
View on SCiNiTO
8
أثر التعليم عن بعد على التواصل اللفظي للطلبة ذوي اضطراب طيف التوحد من وجهة نظر معلميهم The Impact of Distance Learning on the Verbal Communication of Students with Autism Spectrum Disorder: A Point of View of their Teachers
Page
285-322
مؤيد باواكد; فارس القحطاني
View Article
|
PDF
1.1 MB
|
View on SCiNiTO