iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 18, Issue 67.1 - Serial Number 67, February 2025
1
النشرة
Page
1-10
View Article
|
PDF
1.64 MB
|
View on SCiNiTO
2
معـوقـات دمـج الطلبـة ذوي اضطـراب طيـف التـوحـد بالمدارس الحكومية من وجهة نظر المعلمين العاديين فـي المـدارس الحكـوميــة فـي الاردن Obstacles to the Integration of students with autism spectrum disorder into public schools from the perspective of regular teachers in public schools in Jourdan
Page
1-27
محمد خالـد أميـن بنـي موسـى
View Article
|
PDF
941.8 K
|
View on SCiNiTO
3
تصميم بيئة تعليمية افتراضية وفق نظرية التكامل الحسي وقيـاس تأثيـرهـا علـى اضطـراب المعـالجـة الحسيـة عنـد الأطفـال ذوي اضطـراب طيـف التـوحــد Designing a Virtual Learning Environment According to Sensory Integration Theory and Measuring its Effect on Sensory Processing Disorder in Children with Autism S Disorder
Page
29-67
مها عبـد الـرحمـن صالـح السليـم; عثمان بن تركـي التركـي; ابراهيم عبـداللـه العثمـان
View Article
|
PDF
1.26 MB
|
View on SCiNiTO
4
مـدى تطبيـق معلمي الإعاقـة السمعيـة للخطـة التربويـة الفرديـة للطلبـة الصـم وضعـاف السمـع بمدينـة جـدة The extent to which teachers of hearing disability apply the individual educational plan for deaf and hard of hearing students in Jeddah
Page
69-99
احمد بن عبدالله بخيـت الزهرانـي; فيصل بن يحيـى العـامـري
View Article
|
PDF
1.14 MB
|
View on SCiNiTO
5
Adaptation of the Behavioral Characteristic Progression into Arabic التكيـف الثقـافـي لمقيـاس خصـائـص التطـور السلـوكـي إلـى اللغـة العـربيـة هدى فلمبان & فهد محمد النمري & عبير سيد أحمد & عبد الله مراد
Page
1-22
Huda S Felimban; Fahad M Alnemary; Abeer A. Sayedahmed; Abdullah A Murad
View Article
|
PDF
570.5 K
|
View on SCiNiTO
6
الانتبـاه المشتـرك وعلاقتـه بالمهـارات اللغـويـة لـدى الأفـراد ذوي الإعاقة الذهنيـة وذوي متـلازمـة داون Joint Attention and Its Relationship to Language Skills Among Individuals with Intellectual Disability and Down Syndrome
Page
100-151
دلال عـادل محمـد عيسـى بن ثـانـي; مـريـم عيسـى الشـيراوي; ود حســين داغستــانــي
View Article
|
PDF
1.49 MB
|
View on SCiNiTO