iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 32, Issue 1, September 2024
1
التكامل بين دور الأسرة والروضة كمدخل للحد من ظاهرة التنمُّر لدى أطفال الروضة Integration between the role of the family and kindergarten as an entry point to reduce the phenomenon of bullying among kindergarten children.
Page
1-81
سعدية يوسف حسن الشرقاوي; زينب موسى السماحي; منار محمد محمد الزناتي
View Article
|
PDF
1.45 MB
|
View on SCiNiTO
2
الخصائص السيكومترية لمقياس مهارات اللغة التعبيرية لأطفال الروضة ذوي الإعاقة العقلية البسيطة Psychometric properties of the expressive language skills scale for kindergarten children with mild mental disability
Page
82-129
منار شحاتة محمود أمين; مريانا نادي عبد المسيح جريس; وفاء علي عبده الشقيري; رانيا إسحاق فرج الله
View Article
|
PDF
959.94 K
|
View on SCiNiTO
3
أساليب التنشئة الاجتماعية وعلاقتها بالذكاء الأخلاقي لدي أطفال ما قبل المدرسة Socialization methods and their relationship to moral intelligence for pre school children
Page
130-185
نيفين سعيد محمود الحرايرى
View Article
|
PDF
1001.77 K
|
View on SCiNiTO
4
فعالية برنامج تدريبي قائم على أنشطة منتسوري لتنمية بعض مهارات العناية بالذات لدى أطفال ما قبل المدرسة المعاقين عقلياً القابلين للتعلم Effectiveness of a Training Program Based on Montessori Activities to Develop Certain Self-Care Skills in Preschool Children with Intellectual Disabilities Who Are learnable
Page
186-244
جمال شفيق احمد محمد عامر; أمل حسونة; وسام على السيد البنا; هند علي
View Article
|
PDF
1.08 MB
|
View on SCiNiTO
5
فعالية برنامج قائم على اللعب التمثيلي في تنمية مهارات التواصل اللفظي لدي الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد The Effectiveness of a Training Program Based on Pretend Play in Developing Verbal Communication Skills in Children with Autism Spectrum Disorder
Page
245-285
منار شحاتة محمود أمين; شيماء أحمد محمود محمد إسماعيل; يمنى عصام محمد عبد الحميد صابون
View Article
|
PDF
882.71 K
|
View on SCiNiTO
6
فعالية استخدام الإنفوجرافيك في تحسين مهارات التمييز البصري لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم The effectiveness of using infographic to improve the visual discrimination skills for kindergarten with learning disabilities
Page
286-319
منار شحاتة محمود أمين; شيماء أحمد محمود محمد إسماعيل; روان أحمد محمد الخميسي
View Article
|
PDF
1.06 MB
|
View on SCiNiTO
7
فعالية برنامج ارشادى لتنمية الشفقة بالذات لدى أمهات أطفال ما قبل المدرسة المكفوفين Effectiveness of a Guiding Program to Develop Self-Compassion among Mothers of Preschool Blind Children
Page
320-375
أمل حسونة; مني جابر محمد رضوان; وسام على السيد البنا; حميده أحمد مسعد الباز
View Article
|
PDF
1.22 MB
|
View on SCiNiTO
8
خفض بعض المشكلات النفسية لأطفال ما قبل المدرسة الصم من (أربع الى ست) سنوات Reducing some Psychological Problems for Pre-school children Deaf People from( four to six) years
Page
376-428
أمل حسونة; هند إسماعيل امبابي; وفاء علي عبده الشقيري; يمنى حامد عمارة
View Article
|
PDF
1.22 MB
|
View on SCiNiTO
9
فعالية برنامج قائم على تجهيز ومعالجة المعلومات لخفض حدة اضطرابات المعالجة السمعية لأطفال الروضة الذاتويين Effectiveness of an information processing-based program to reduce auditory processing disorders in autistic kindergarten children
Page
429-479
أماني إبراهيم الدسوقي محمد; إيناس السيد سادات البصال; محمود حامد محمد عاشور
View Article
|
PDF
1.12 MB
|
View on SCiNiTO