iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
1.
معلومات العدد
View Article
PDF
222.54 K
2.
برنامج مقترح قائم على المدخل البصري لتنمية المفاهيم البيولوجية لدى طلاب الصف الأول الثانوي A proposed program based on the visual approach to develop biological concepts among first-year secondary students
Pages
1-33
خالد إبراهيم معوض إبراهيم
View Article
PDF
819.29 K
3.
فعالية نموذج بيري وكيرين (Pirie and Kieren) للفهم الرياضي في تنمية مستويات عمق المعرفة وتحسين الكفاءة الذاتية الرياضية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية منخفضي التحصيل The effectiveness of Pirie and Kieren’s model of mathematical understanding in developing levels of depth of knowledge and improving mathematical self-efficacy among low-achieving middle school students
Pages
34-97
شرين محمد محمد السيد
View Article
PDF
1.59 M
4.
برنامج تدريبي قائم علي نموذج تيباك (TPACK)لتنمية وعي معلمي المواد الفلسفية والاجتماعية باحتياجات الطلاب ذوي الإعاقة البصرية والطلاقة الرقمية. TPACK Training Program to Develop the Awareness of Philosophy and Social Studies Teachers of the Needs of Students with Visual Impairment and Digital Fluency
Pages
98-200
عمرو جابر قرني سيد سيد
View Article
PDF
2.02 M
5.
تطوير منهج الألبان لطلاب المدارس الثانوية الزراعية في ضوء المتطلبات المهنية المستقبلية لتنمية المهارات العملية لديهم Developing the dairy curriculum in light of future professional requirements to develop problem solving skills for agricultural secondary school students
Pages
201-238
لمياء محمود عبدالحميد عبد الصمد; أماني الموجي; شيماء حسنين أحمد حسنين
View Article
PDF
1.07 M
6.
A Program Based on Task Analysis Approach for Developing Classroom Management skills of EFL In-Service Teachers of the Primary Stage
Pages
1-19
ولاء محمد عبد الهادي إبراهيم
View Article
PDF
570.63 K