EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 16, Issue 29, September 2024, Page 1-258  XML

1

معلومات العدد


2

برنامج مقترح قائم على المدخل البصري لتنمية المفاهيم البيولوجية لدى طلاب الصف الأول الثانوي A proposed program based on the visual approach to develop biological concepts among first-year secondary students

Page 1-33
خالد إبراهيم معوض إبراهيم

3

فعالية نموذج بيري وكيرين (Pirie and Kieren) للفهم الرياضي في تنمية مستويات عمق المعرفة وتحسين الكفاءة الذاتية الرياضية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية منخفضي التحصيل The effectiveness of Pirie and Kieren’s model of mathematical understanding in developing levels of depth of knowledge and improving mathematical self-efficacy among low-achieving middle school students

Page 34-97
شرين محمد محمد السيد

4

برنامج تدريبي قائم علي نموذج تيباك (TPACK)لتنمية وعي معلمي المواد الفلسفية والاجتماعية باحتياجات الطلاب ذوي الإعاقة البصرية والطلاقة الرقمية. TPACK Training Program to Develop the Awareness of Philosophy and Social Studies Teachers of the Needs of Students with Visual Impairment and Digital Fluency

Page 98-200
عمرو جابر قرني سيد سيد

5

تطوير منهج الألبان لطلاب المدارس الثانوية الزراعية في ضوء المتطلبات المهنية المستقبلية لتنمية المهارات العملية لديهم Developing the dairy curriculum in light of future professional requirements to develop problem solving skills for agricultural secondary school students

Page 201-238
لمياء محمود عبدالحميد عبد الصمد; أماني الموجي; شيماء حسنين أحمد حسنين

6

A Program Based on Task Analysis Approach for Developing Classroom Management skills of EFL In-Service Teachers of the Primary Stage

Page 1-19
ولاء محمد عبد الهادي إبراهيم