EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 28, Issue 28.1 - Serial Number 28, October 2024  XML

1

النشرة


2

تقييم الخدمات المجتمعية التي تقدمها عمادة خدمة المجتمع والتعليم المستمر في الهيئة العامة للتعليم التطبيقي والتدريب بدولة الكويت Evaluation of Community Services and Continuing Education provided by the Deanship of Community Service at the Public Authority for Applied Education and Training in Kuwait

Page 1-40
احمد بليــــه العجمــــي

3

نمـذجـة العـلاقــة السببيــة بيـن المـرونــة النفسيــة والقيــادة المـوقفيـة والاستغـراق الوظيفــي لــدى معلمــي التربيـة الخـاصــة Modeling the Causal Relationship between Psychological Resilience, Situational Leadership, and Work Engagement  of Special Education Teachers

Page 41-90
عبد المحسن مسعد المغازي; هاني عبد الحفيظ السطوحى

4

واقــع استخــــدام طــــلاب المرحلــة الثــانــويــة بمحــافظــة بيشــة للمعــامــــل الافتــراضيــة في مقـرر الكيمـياء واتجاهاتهـم نحوهـا‌ The reality of the use of virtual laboratories by secondary school students in Bisha Governorate for the chemistry course, and their attitudes towards them

Page 91-148
احمد راجـح عبـد اللــه المالكــي; احمد محمــد الشهــرانــي

5

مقيــــاس اضطــــراب الشخصيــــة الحــــديــــــــة The Borderline Personality Disorder Scale

Page 149-185
مريم صــــالـــح; خلود سليمان الصومالي; راندا سعـد المغـربي; سحر إبراهيم حسنين

6

درجة مراعاة كتب الجغرافيا للمرحلة الابتدائية العليا للأسس النفسية للمناهج من وجهة نظر المعلمين ومديري المدارس في محافظة حفر الباطن في المملكة العربية السعودية The Extent to Which Geography Textbooks for the Upper Elementary Grades Consider the Psychological Foundations Underpinning the Curriculum from the Standpoint of Teachers and Principals in Kingdom of S

Page 186-230
ثامر هـادي عسكـر الشمـري; هاني عبـد اللـه وشـاح

7

واقــع شــراكــة أســر ذوي الإعــاقــة مــع المــدرســــة فـي مـدينـة الرياض من وجهـة نظــر المعلمات: باستخدام تصنيف إبستين للشراكة نموذجاً The reality of the partnership of families of people with disabilities with the school in Riyadh city from the point of view of female teachers: using Epstein’s classification of partnership as a model.

Page 231-297
تهاني محمـد سليمـان الــوهيــد; امنة محمــد علــي العــروي

8

تحليـــل محتـــوى مقـــــرر (أحيـــاء 1) للمرحلـة الثـانـويـة فـي ضـوء مهـارات التفكير البصري Analyzing the Content of the course of Biology 1 for the Secondary school level in light of Visual Thinking Skills

Page 298-341
عمشا بنت مبارك بن مطلق العتيبي; مي بنت فهيد بن منديل الفهيد

9

واقع استخدام المعلمات لاستراتيجية التعليم المتمايز في مـدارس دمج التلميـذات ذوات صعوبـات التعلـم بـالمرحلـة الابتـدائيــة فـي مـدينــة الـريـاض the Reality of Female Teachers Using the Strategy of Differentiated Education in the Inclusion Schools for Students with Learning Difficulties in the Primary Schools in Riyadh City.

Page 343-401
عهد الحربي; منال الشبل