iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 30, Issue 30.2 - Serial Number 30, January and February 2025
1
النشرة
View Article
|
PDF
2.93 MB
|
View on SCiNiTO
2
فــاعليــة البــرامــج التــرويحيــة الجمـاعيـــــة لتحسين الذاكرة العاملة لكبيرات السن بمكة المكرمة The Effectiveness of a Group Recreational Program Based on the “Baddeley” Model to Raise the Level of Working Memory for Elderly Women in Makkah Al-Mukarramah
Page
1-43
خديجة جميـل شهـاب حلـوانـي
View Article
|
PDF
1.17 MB
|
View on SCiNiTO
3
دور الاحتضـان فـي الحمايـة الاجتماعيــة للأطفـال دراسـة سوسيولوجيـة لعينــة من الأســر الكافلــة بمحــافظـــة جـــــــدة The role of embrace in the social protection of childrenA sociological study of a sample of foster families in Jeddah Governorate
Page
44-99
هند عبــد الــرحمــن قـــاري; دنانير سليمــان الحصينــي
View Article
|
PDF
1.81 MB
|
View on SCiNiTO
4
المعوقات التي تواجه القيادة في مدارس التعليم العام في محافظة الطائف من وجهة نظر المشرفين التربويين Obstacles facing leadership in public education schools in Taif Governorate from the point of view of educational supervisors
Page
100-128
احمد عويـــض غـلاب الســواط
View Article
|
PDF
1.57 MB
|
View on SCiNiTO
5
دور بيئات التعلم القائمة على المساعد الذكي فــي دعــم معلمــي التـربيــة الخـاصــة فــي بنـــاء الأنشطـــــة التعليميــــة واتجـــاهــاتهـــم نحـــوهــــا The role of smart assistant-based learning environments in supporting special education teachers in building educational activities and their attitudes towards them
Page
129-177
باسم بن عبد الرحمـن الحربـي; علي بــن حســن نجمـي
View Article
|
PDF
2.62 MB
|
View on SCiNiTO
6
التحـديـات التي تواجـه تفعيل دور الفريـق متعـدد التخصصـات في معاهـد وبرامج التربية الفكريـة بمدينـة جدة من وجهـة نظـر معلميهـم The challenges facing activating the role of the multidisciplinary team in intellectual education institutes and programs in Jeddah from the point of view of their teachers
Page
178-225
حمود محمــــد القــرنــي; مازن عبـد الـرحمـن الغامـدي
View Article
|
PDF
1.42 MB
|
View on SCiNiTO
7
دور المشاركة الأسرية في تنمية المهارات الاجتماعية لــدى الأطفــــال ذوي اضطــراب طيــــف التــوحــــد مــن وجهة نظــر أمهاتهــم: دراسة نوعيــة The Role of Family Involvement in Developing Social Skills in Children with Autism Spectrum Disorder from their Mothers' perspective: a Qualitative Study
Page
226-252
رهف بنـت بنـدر الصبحــي; ريم بنـت عبـد اللـه بالبيـد
View Article
|
PDF
861.52 K
|
View on SCiNiTO
8
أثر اختلاف المحفزات الرقمية عبر منصات ادارة التعلم الالكتـروني في تنمية التحصيل الفـوري والمؤجـل لـدى طـلاب المرحلــة الثـانـويـة The effect of different digital stimuli across e-learning management platforms in developing immediate and delayed achievement among secondary school students
Page
253-297
سعد محمـد عبـد اللـه الشهــري; علي بـن حسـن شـوكان النجمـي
View Article
|
PDF
1.72 MB
|
View on SCiNiTO
9
مــدى رضـــا أســر الطلبــة ذوي صعــوبـات التعلـــم عـن الخدمـات التـربـويـة والمسـانــدة المقـدمـة فـــي غــرف المصــادر بمحــافظــة جــدة The extent of satisfaction of families of students with learning difficulties with the educational and support services provided in resource rooms in Jeddah Governorate
Page
298-328
عبدالله محمـد سعـيد الـريضـي; مشعل سلمـان الرفاعـي الجهني
View Article
|
PDF
1.56 MB
|
View on SCiNiTO
10
فعاليـة برنامـج إرشـادي قائـم على العلاج المعرفـي السلـوكـي في خفـض إدمان الإنترنت لـدى عينـة مـن طـلاب الثـانـويـة العـامـــــة The effectiveness of a counseling program based on Cognitive-Behavioral Therapy (CBT) in reducing Internet addiction among a sample of high school students
Page
329-369
ماجد بــدوي الــزبيــدي; صالح يحيــى الغــامــدي
View Article
|
PDF
1.55 MB
|
View on SCiNiTO
11
درجــة تــوافــر أبعــاد المــواطنــة الــرقميــة لـدى معلمـات الصفـوف الأوليـة فـي مـدينـة حائـل The Extent of Digital Citizenship Dimension Availability Among Primary School Teachers in Hail City
Page
370-425
مجيدة بنت عبيد الله سالم الشمري
View Article
|
PDF
1.43 MB
|
View on SCiNiTO