EKB Journal Management System

1.

فاعلية برنامج قائم على تطبيقات الذكاء الاصطناعي في تنمية بعض المهارات الاجتماعية لدى أطفال الروضةThe effectiveness of a program based on artificial intelligence applications in developing some social skills among kindergarten children

Pages 1-62
حنان أبو المعارف احمد ا.م.د

2.

توظيف الفن الرقمي باستخدام استراتيجية التعليم الذاكري لتنمية الذاكرة البصرية وبعض المفاهيم الرياضية لدى أطفال صعوبات التعلمUsing digital art using a memory education strategy to develop visual memory and some mathematical concepts in children with learning disabilities

Pages 63-192
ا.م.د لمياء احمد محمد الصغير ا.م.د ريهام احمد عفيفي حجاج

3.

المضامين القيمية في مسرحيات نور الدين الهاشمي ودورها في تنمية السلوكيات الإيجابية لدى طفل الروضة (دراسة تحليلية وصفيةValue content in Nur-Eddine Hashemi plays and their role in the development of positive behaviours in the kindergarten child (descriptive analysis))

Pages 193-259
فايزة أحمد عبد الرازق ا.م.د

4.

تصور مقترح لتطبيق الإدارة الإلكترونية فى إدارة رياض الأطفال لمواكبة التحول الرقمىProposed vision for implementing Electronic management of kindergarten management to keep pace with digital transformation

Pages 261-337
هنية محمود على د.

5.

فاعلية برنامج تدريبي قائم على التعلم الاجتماعي العاطفي لتحسين المهارات الاجتماعية والذكاء العاطفي لدى الأطفال المعاقين عقليا القابلين للتعلمThe effectiveness of a training program based on Social Emotional Learning to improve Social Skills and Emotional Intelligence in Educable Children with Intellectual Disability

Pages 339-413
سارة عبد السلام مصطفى د

6.

دور محو الأمية المعلوماتية في تكوين قيم المواطنة الصالحة لدي معلمي رياض الأطفال علي ضوء تحديات عصر التحول الرقمي The role of Information literacy in forming Good Citizenship Values among kindergarten Teachers Children in light of the Challenges Of the Digital Transformation Era

Pages 415-460
شيماء محمد مبارز زتقور د

7.

برنامج قائم على التعلم النشط لتنمية مهارات تصميم الإنفوجرافيك التعليمي وإنتاجه لدى معلمات رياض الأطفال وأثره على كفاءتهن المهنية A Program based on active learning to develop Educational infographic design and production skills among kindergarten female-teachers and its impact on their professional competence

Pages 461-586
أسماء سيد درويش درويش د